tisdag 23 november 2010

Hemmafru-inlägg...

... eller inte. Jag skulle blogga om middagen jag gjorde idag: Brässerad fläskkarré med morötter, äpplen, bananscharlottenlök (!) och hemodlad potatis. Hur många hemmafru-poäng skramlade jag ihop där? Jag som förvisso gör Tiramisu till fest, men annars inte direkt briljerar i köket, samlade en massa poäng!

Trodde jag ända till jag tittade in i ugnen efter maten. Det såg ut som om hela karrén hade exploderat i vår fina nya ugn! 40 minuter tog det att skura den ren.
Tji hemmafrupoäng. En riktig hemmafru hade säkert använt en sådan där lergryta eller nåt. Men inte Frk P, inte. Tur att jag har ett jobb.

(För er som tror att jag letar upp sådana recept bara sådär, kan jag tala om att det var Linas mat som stod för allt utom potatisen...)

2 kommentarer:

Anki sa...

Ajdå, det lät inget vidare... Men tack för varningen, det får bli nåt med lock för att tillaga denna rätt i helgen :-)

Fröken Pyssel sa...

haha :-D Skönt att fler än jag är, ehm.. inte så bra i köket ;-)