söndag 7 november 2010

Söndag, bra dag!

Gjort idag:
- Stickat på en ugglekofta
- Ätit tiramisurester och gjort en ny av ingrediensresterna som fanns i kylskåpet. Tänkte att det var onödigt att de förfars.
- Testat nytt te som inhandlades på Hem & Villamässan i veckan.
- Sytt på lapptäcket
- Sett fyra avsnitt av Huset Eliott. Fantastisk serie, jag är överlycklig över att ha fått tag på en box med hela serien!
- Tittat på Morden i Midsomer

Ska göra:
- Sy vidare på lapptäcket. Målet är att det ska vara färdigt på lördag morgon då det bär av till rucklet igen.

6 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

Verkar mycket dumt att inte äta mer Tiramisu när man kan :-) Åh, lapptäcke, där påminde du mig om det jag försökt förträna :-D Fast jag tror jag kommer tycka det är roligt att sy ihop det, det är bara detta skärande av lappar som gör att jag tappar tålamodet. Men jag kanske är för nogrann? Kan man vara det? Ska hur som helst bli väldigt roligt att se en färdig bild på det fina lapptäcket på lördag morgon då ;-) Okejdå, kanske ett blogginlägg på lördag kväll iaf? :-) Lycka till!

Johanna sa...

Jag älskade Huset Elliot när jag var liten. Och i somras köpte mamma hela serien, nostalgi på hög nivå. Jag tänkte på dig när jag såg den, tänkte att den borde du gilla.

Fröken Fräken sa...

Ugglekofta? Är det en kofta med ugglor på eller en sådan kofta som Helge i Från A till Ö hade? Jag är nog inte så haj på stickande. Men jag virkar en svart- och vitrandig matta!
Det låter som ju en förnämlig söndag, vi diskuterade på jobbet i förra veckan att vi bara måste skaffa Huset Elliott och se den. Underbar och gymnasienostalgi! Jag såg istället på en massa avsnitt av Mord i sinnet och blev väl lite misstänksam av mig...

Miss E sa...

Huset Elliot ska bli julklapp till mamma i år, vet att hon älskade den serien.

Tant Grön sa...

Åh vilken himla bra dag du verkar ha haft!

Jo sa...

Fröken Pyssel: Ja, det är ju snudd på korkat att låta perfectly good tiramisu gå till spillo!
Ang lapptäcket: Det ÄR roligare att sy än skära ut lappar :) Jag tror att det är bra och tom viktigt att vara noggrann, det blir nog snyggast då! Jag ska göra mitt bästa för att lapptäcket ska få vara med på bild på lördag! :D

Johanna: Jag älskade den! hur skulle jag kunna göra annat? Det är en engelsk serie OCH de syr! Det kan ju inte gå fel! :)

Frk Fräken: Ugglekoftan är en koftvariant på uggletröjan jag stickade förra året.
Huset Eliott är en grym serie!

Miss E: Det blir en förträfflig julklapp till mamsen! :)

Tant Grön: OM jag hade! Fler sådana tack!