söndag 5 december 2010

Legokalendern så här långt...

Jag kanske är för gammal för Legokalender ändå. Ibland har jag lite svårt att förstå vad det är jag bygger. En del dagar funkar det efter en stund, andra dagar får jag fundera ett tag. Det tog ett tag innan jag fattade att dagens pryttel var ett trumset.
Gårdagens pryttel har jag inte listat ut ännu, det känns som om Lego har huttat i ett gäng bitar som blev över från en rymdfärja eller nåt. Någon som fattar vad det ska vara? Det skulle ju kunna vara en byggkran eller nåt till Legoungen. Det fanns ju en skate-ramp i förrgår.Snögubben ser lite spooky ut, men man fick med en extra näsa. Alltid något.I J:s kalender verkar de rusta för ett rejält krig. Det är svärd och andra vapen, högt och lågt. Där behöver man i alla fall inte fundera på vad det är.

4 kommentarer:

Lotten sa...

Mina grabbar her den med riddare och krigare... de fullständigt älskar den ;-) Men jag kan hålla med om att det inte alltid är självklart vad man bygger....

aehandmade sa...

Kikar tillbaka.

Du har oxå en hårig underbar katt ser jag.
Superfin!

Skånegrabben sa...

Hej

Ja minns när mamma o pappa köpte lego till mig och brorsan ibland...det skramlade ur den där lilla kartongen. Bitarna då, var enkla men mycket roligare. I dag är allt färdigtoch ser knappt ut som lego...och det där med att få fantisera och bygga själv finns knappt längre i dagens leksaker.

Märkligt är det att trots alla leksaker som finns eller funnits så är naturens leksaker bäst. En pinne kan bli ett trollspö, löv kan bli betalningsmedel om man leker affär ute, stenar kan bli skatter om man målar dom i guld, slangbella kan göras och pilbåge, en bit bark och en pinne och löv, blir en tuff barkbåt, inte som är flytande alltid men det spelar ingen roll. En bäck kan vara kul, där kan man ha barkbåtstävling, en sandhög, där kan man gräva tunnlar och torn m.m. Så naturen ger oss allt vi vill ha..det gör varken ToysRus, BR eller andra affärer.

Fru Mju sa...

åh. en sån köper jag nästa år! äldsta sonen skulle HA toy story kalendern i år och den är rätt så värdelös tycker ju jag.