måndag 10 januari 2011

Livstecken

Hur går det med nyårslöftet då?
Jorå, jag har faktiskt hunnit sticka en hel del. Jag kom in i andra andningen här i soffan framför alla filmer och tv-serier och det flöt på bra i stickandet av en kofta (bilden ovan). Tills jag insåg att garnet var på upphällningen, det vill säga. Så jag fick helt sonika börja på en annan kofta så länge.
Nu har jag införskaffat mer garn och ska ge mig på ärmarna på kofta nr 1. Kofta nr 2 har än så länge ett färdigt bakstycke och ett halvt framstycke.

14 kommentarer:

johanna sa...

även som ärmlös är koftan tjusig!
önskar jag kunde sticka så rackans snyggt..

Tant Grön sa...

Åh vilken snygg kofta! Jag känner mig också sugen på att sticka men jag har inte kunnat bestämma mig för garn och modell ännu.

Anki sa...

Ser jättefin ut! Hmmm, kanske ska leta fram den där påbörjade halsduken igen innan våren kommer... :-)

popetotrora sa...

Har du stickat den där?! Hjälp vad duktig du är! :-)

karro sa...

ser superfin ut!

Mia sa...

Mitt nyårslöfte är också att sticka lite men har svårt att tro att jag kommer att kunna göra något så fint som din kofta.

pysselpralinen sa...

Härligt låter det, att pyssla i tv-soffan! Och snyggt blir det ser jag ju. :-)

Jo sa...

johanna: Ja, jo, den funkar ju så också. Men jag har redan stickat en ärmlös variant, så jag kör med ärmar denna gång :) Och det är klart att du kan sticka en sådan kofta du med!

Tant Grön: Det brukar vara mitt dilemma också. Jag löser det oftast genom att börja på flera saker samtidigt. Inte så smart.

Anki: Vi får väl ta en pysselkväll snart så du blir tvungen att sticka lite ;)

Popetotrora: Tack för berömmet, vad glad jag blir!

Karro: Tack! :)

Kinoko: Med tanke på hur fina kläder du gör annars, så tvivlar jag inte en sekund på att du skulle sticka alldeles underbara saker om du försökte!

Pysselpralinen: Pyssel i soffan är det nya svarta! ;)

Maria sa...

Skulle ju kunna fungera sådär med korta armar också, fint!

fröken blund slår dank sa...

Å...vad duktig du är! Så himla fint. och vilka fina böcker du fått i julklapp, och vilken snäll lapp ni ändå skrev till grannen. Fan så surt med en väckarklocka...nåväl. ville nog bara säga hej. och att jag oxå vill kunna sticka som du.

Martha sa...

Å vilken fin kofta du gjort! Jag minns den du gjorde för ett år sedan också. Du är duktig!

Åsa Tidqvist sa...

men åh, så snygg kofta! vad duktig du är!

Fröken Pyssel sa...

åh vilken snygg! vad duktig du är med dom där stickorna :-)

aehandmade sa...

Snygg, bra jobbat. Du kan!

//A-E
Jag kan inte sticka hälften så bra...