söndag 16 januari 2011

Under construction

Idag trotsar jag Januarimonstret och konstruerar mönster. J fick en hemsydd Baseballtröja av mig i julklapp som han blev väldigt förtjust i. Eftersom det var en julklapp och han inte kunde prova "under hand", fick det bli en enda version av tröjan. Den passade och så, men mitt egenkonstruerade mönster kunde helt klart förfinas och justeras och det är det jag gör nu. Jag är ute efter lite smalare tröja, lite "mer raglan" och lite kortare ärmar och hoppas att det blir så. Provning sker senare ikväll, då får vi se om jag har rätt eller fel i konstruktionstänket.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Trött, tröttare och tröttast. Det är jag det, också. Januari och februari är jobbiga månader att ta sig igenom. Man ska(borde) ju försöka sparka igång sig själv lite. Här provar jag med pålitliga "måla första bästa möbel som kommer i min väg".