torsdag 17 februari 2011

Färdig men obloggad

Koftan har varit färdig ett tag, men den har inte fastnat på bild förrän nu. Jag har utgått från Meghan McFarlanes Shalom Cardigan, ändrat den lite med hjälp av Shadystrolls beskrivning och sedan lagt till lite och dragit ifrån. På det hela taget är jag nöjd. Koftan är varm och mysig, kanske aningens tjock, men det passar ju bra nu i kylan.

(Man måste vara medlem i ravelry för att kunna se länkarna, men om ni inte redan är det, så gå med! Det finns hur mycket fint som helst på de sidorna)

18 kommentarer:

Louise sa...

Ah, så snygg! Ser riktigt mysig ut!!

Miss E sa...

Jättefin, fasiken vad impad jag blir av vad du kan göra! Kram

Mrs. b sa...

Så fin kofta - imponerande!

lisakristin sa...

Åh, vilken fin! Ser varm och go ut.

emve sa...

ÅH så fin!

Clara sa...

Jättefin! Den ser ut som en perfekt kofta för mysiga dagar, tex i sitt ruckel :)

svartanova sa...

Wow! Vilket arbete! Fantastiskt snygg!

Skånegrabben sa...

Hejsan

En rätt cool och mysig kofta....grattis till jobbet.

Toril sa...

Klart att du ska vara nöjd med den fina insatsen! Fantastiskt om du frågar mig:) kram!

Jo sa...

Alla: Men, oj, vilken respons! Tack snälla ni för era fina ord om koftan, jag blir jätteglad! -Och sporrad att sticka mer!

Mor P sa...

Duktig flicka!

karro sa...

Wow, vad fin! Ser helmysig ut!

Loppan Lorum sa...

Kanonfin!

Sandra | Inspirera Mera sa...

Åh vad fin, vad duktig du är!

Svar:
Tack för tipset! Jag ska ta och göra en cappuccino på Roma ikväll och prova.

Malin sa...

Den ser riktigt varm och gosig ut. Jisses så kallt det är ute nu! Jag hade också velat ha en sådan kofta då...

Vill ha vååår!

Kramar Malin

popetotrora sa...

Vad duktig du är! Jättefin.
Tror jag har sagt (skrivit) det förut men jag är så avis på dig som kan sticka! Måste ta tag i mig själv nu och lära mig.

Fröken Pyssel sa...

Wow, den är verkligen hur fin som helst! Vad duktig du är på att sticka och vad roligt att kunna göra så fina plagg till sig själv :-)

Monkan sa...

Den ser verkligen tjock och mysig ut och vilket fint mönster och så fin avslutning på ärmar och nertill. Nåt med flätor var tänkt som mitt nästa stickprojekt men nu köpte jag ju garn och mönster på mässan och inga flätor inblandade.

Colin Firth är med, ja det räcker långt bara det :) Menar du att man ska behöva koncentrera sig på handlingen också ;) Ah, tycker jag hör hans röst nu bara genom att se namnet :)