måndag 28 februari 2011

Smått och yttepytte




I dagarna utökades kompisgänget med en liten M och igår fick vi träffa henne för första gången. Jag gjorde såklart uppror mot vintermonstret och sydde en liten body och yttepytte-vantar till lilla M. För att inte M:s storasyster skulle känna sig utanför sydde jag två små klänningar till henne också.

Vantarna var tyvärr för små, men klänningarna passade. Storasyster I satte på sig bägge två på en gång - samtidigt. På det hela taget blev presenterna lyckade ändå och det var roligt sy lite. Det blir helt klart mer inom en snar framtid.
(Bodyn ser lite sned ut nertill, men det är den inte på riktigt. Däremot ser jag nu att ugglorna på klänningen är sneda. Det såg jag inte då. Dumt!)

12 kommentarer:

emve sa...

Men oj så fina kläder!

popetotrora sa...

Jättefina kläder. Gillar verkligen tyget med lamm på.

Men hur pyttesmå lyckades du sy vantarna egentligen? Om dom är små för en nyföding?!
Jag tycker alltid jag syr så pyttelitet när jag syr till nyfödda, men sen visar det sig alltid vara för stort i alla fall. :-)

Jo sa...

emve: tack! :D

Popetotrora: Jag sydde efter ett 3-månadersmönster som jag minskade. Tydligen för mycket. Jag gjorde även utan ändringar och de blev som paddlar. Någonstans mitt emellan kanske? :)

pysselpralinen sa...

Åh vilka urgulliga! Uggletyget is to die for. Kan man inte få önska sig en sån klänning själv? :-)

Jag har lite dåligt samvete för den där Göteborgsresan, den gick nämligen av stapeln förr-förra helgen. Men den blev så hastigt och lustigt inbokad att jag inte hann höra efter om en Ethelsfika.:)
Konstaterade att det var nästan ett år sen jag var i Gbg senast och att jag inte kunde fatta för ett ögonblick hur jag kunde lämna den stan! Mycket idiotiskt!
Men kanske måste jag flytta tillbaks snart, bara för att Götet är så himla bra!:)

Loppan Lorum sa...

Oj vad fina I och M måste vara i de där! Snyggt jobbat :)

karro sa...

Vilka underbara!

Skånegrabben sa...

Hejsan

Ha ha....vad söta...ja barnkläder ser alltid så mysigt ut...alltid så roliga mönster.

Miss E sa...

Så söta ugglor, funderar på att skaffa barn nu direkt bara för att de ska få fina presenter från dig :-)

Moa sa...

Det röda tyget var jättefint, var får man tag på sådant?

Louise sa...

Vilka jättesöta kläder! Vad har du använt för mönster till bodyn? Jag letar efter ett bra då en kompis till mig får barn i april och jag så gärna vill sy en body som passar till plyschbyxorna jag har sytt! /Louise

Jo sa...

Pysselpralinen: Klart jag kan kirra en uggleklänning till dig! ;) Synd att vi inte kunde ta en fika, men du kommer väl hit fler gånger? :)

Loppan Lorum: Ja, de var finfina!

Karro: Visst blev de söta? :)

Skånegrabben: Håller med, det finns hur mycket fina barntyger som helst!

Miss E: Jag är redo ;) Du kommer att bli överöst med små söta kläder!

Moa: Det röda tyget är köpt på Jofotex. Hur sött som helst!

Louise: Jag använde ett mönster från Ottobre nr 5/2006 till bodyn.

yllet sa...

Så fina!! Jag har tagit nya kort på mina busungar i sina tröjor (iaf Busan, de kanske inte blev så bra men det kommer snart! :))