onsdag 23 mars 2011

De ultimata vuxenpoängen

Idag skrev vi på ett köpekontrakt. Angående ett hus!
Harregud. I slutet av juli flyttar vi från vår tradiga lägenhet i Göteborg till ett finfint hus i Borås. Därav de mystiska orden häromdagen...

Betyder detta att jag är vuxen på riktigt nu när jag har ett hus-hus och inte bara ett ruckel-hus?

Just nu har jag inga foton att visa eftersom jag bara har mäklarnas bilder, men jag lovar, det kommer att vara så mycket husbabbel här framöver att ni kommer att kräkas. Ungefär så.

Fast såklart: Hurra, vi ska köpa hus!

14 kommentarer:

emve sa...

HURRA! och grattis! Vilket stort och härligt beslut.

Tant Grön sa...

Åh vad roligt! Grattis!

Jo sa...

Emve: Jättestort beslut! Och roligt som tusan!

Tant Grön: Tack! :D

Lotten sa...

Åhh vad kul! Grattis!

Anonym sa...

Så kul! Vad är det för typ av hus...mycket att fixa? När får ni tillträde?
Kram Eva

Clara sa...

Vad roligt! Jag ser fram emot att följa ert husfixande på bloggen.

Mrs. b sa...

Grattis! Spännande med husflytt!
Men Borås låter ju toppen med tanke på din symaskin :-)

Anneli sa...

Grattis vännen! Ser fram att höra mer! Vi kan ju byta info med varandra! ;) KRAM Anneli

Fru Mju sa...

Grattis!!!!!!! det ska bli så spännande att se bilder och renovering!! :)

lisa sa...

Åh vad roligt, grattis! Jag har förstått att ni längtat!

Johanna sa...

Det är ju mina gamla trakter. Nu är jag ännu mer nyfiken på var det ligger. Grattis igen.

Fröken Fräken sa...

Jag tror inte att det blir riktigt illa på vuxenfronten förrän ni köper snöslunga och börjar dränera om grunden. Och jag hoppas verkligen att ni slipper båda sakerna. För det är ju mycket roligare med piff och tapeter!

Jo sa...

Lotten: Visst! :)

Eva: Byggt 1929, så visst är det saker att fixa. Men inte så hemskt mycket som man kan tro. Tillträde i juli! :)

Clara: Ja, visst är det ett hus som kommer att fixas i. Vad annat skulle VI köpa? ;)

Mrs B: Ja, och de har ju finfina kurser på textilhögskolan! :D

Anneli: Grattis till dig med! Vi får ha en husköparkväll! :D

Fru Mju: Vad menar du? Skulle JAG renovera och greja!? ;)
Självklart kommer vi att fixa och självklart kommer jag att tjata här om det! :)

lisa: Ja, rucklet gav liksom bara mersmak!

Johanna: Jag mailar dig om detaljerna ;)

Frk Fräken: Hrm... Bägge de sakerna kommer förmodligen att realiseras inom två år. Hrm. Okejdå, jag ÄR vuxen!

svartanova sa...

Åh, vilken dröm!
Stort stort grattis!!!

Det ska bli jättespännande att följa era projekt där också. (Om du visar, förstås. ;)