fredag 8 april 2011

Huset, huset, huset

I onsdags var vi iväg till huset på besiktning och det gick hur bra som helst! Besiktningsmannen hittade inget allvarligt fel på huset, men såklart lite småsaker. Konstigt vore annars eftersom det är byggt 1929.

Den lyckade besiktningen innebar att vi idag betalade handpenningen på huset och vi har tagit ytterligare ett steg på vägen mot att bo i hus-hus! Bara 111 dagar kvar till tillträdet...

(eftersom säljaren ska bo kvar i huset i fyra månader till känns det inte rätt att lägga upp bilder på hans hem i min blogg, så husbilderna får vänta ett tag till)

7 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Lustigt, jag drömde i natt att jag var på nån slags visning i ert blivande hus, och kunde då informera de andra spekulanterna om att det var kört eftersom ni redan lagt handpenning - "för det har jag sett på Facebook!" :D

karro sa...

Åh, vad kul att allt gick bra med besiktningen! Vi ska såga upp ett hål i torpargrunden idag för tilläggsbesiktning (huset har källare men en tillbyggnad har torpargrund), hoppas inte att vi hittar ngt obehagligt....

Miss Upsey Daisy sa...

Roligt och grattis igen :)

Johanna sa...

Kan inte du lägga upp en sådan där räknare som gravida bloggerskor har. 111 dagar kvar till inflytt ;-)

Jo sa...

Loppan Lorum: haha, Fejjan är allt bra ;) Tur att du hindrade andra spekulanter!

Karro: Oj, hoppas att det gick bra med grund-besiktningen!

Miss UD: Ja! :D Tack!

Johanna: Jo, jag får leta upp en sådan gadget! :)

pysselpralinen sa...

Härligt att besiktningen gick fint! Och jag kan inte tänka mig att ni skulle vara nöjda med ett hus som inte behövde fixas...har liksom fått känslan av att det är er grej, när jag läser Ruckel-bloggen.:-)

Ja, visst var det en inspirerande blogg med virkade kudden! Vissa bloggar blir man bara så glad av.

Johanna sa...

Se där räknaren är uppe :-)