fredag 6 maj 2011

Skadad? Insnöad?

Härom kvällen låg jag och slumrade och skulle precis somna när jag vaknade till tvärt och satte mig upp. Jag insåg att det inte finns något IKEA i Borås!
Herreminje! Sen insåg jag att jag kommer att bo ganska nära Göteborg och faktiskt jobba i Göteborg. Jag kommer att kunna köra förbi IKEA varje dag på vägen hem, om jag så vill.

Sen lade jag mig ner och drog en lättnadens suck innan jag somnade.

Kan man söka för IKEA-beroende?

Edit: Det finns visst inget Biltema heller i Borås. Till vår tröst kom vi på att det finns Harald Nyborg och en massa tygbutiker.

1 kommentar:

Fröken Pyssel sa...

Det var ju för väl! Att inte ha tillgång till Ikea skulle bli jobbigt!
/addicted as well..

Lapptäcket: Jag gjorde det enkelt för mig och skippade mellaninlägget denna gång. Eftersom filten ändå är hyfsat liten var jag bekväm och sydde bara ihop den räta mot räta med en fleecefilt, vända ut och in och sydde en stickning en cm in.