måndag 16 maj 2011

Växtlista i huset

Vi har haft en "önskelista" när det gäller trädgårdsväxter och det var en härlig känsla att kunna boka av bland annat schersmin, syrén, pioner, vallmo, ett hav av liljekonvaljer och magnoliabuske i vår nya trädgård.
I lördags talade dessutom säljaren om att vi eventuellt kan få tillträde redan i början av juli istället för den 28:e som det var sagt från början.
Säljaren har skickat foton på vad som händer i trädgården ända sedan vi skrev på kontraktet och det bådar gott för framtiden! (fotot är taget av säljaren)

7 kommentarer:

Mrs. b sa...

Låter helt underbart med så mycket fint i trädgården! Kul att ni fått så bra kontakt med säljaren också.

karro sa...

Vad roligt! Pioner är definitivt ngt som jag vill ha i min trädgård oxå, magnolia har vi en på tillväxt, dom är ju underbara!

Miss Upsey Daisy sa...

Ser väldigt fint ut ju. Kul att ses igår :)

Fröken Fräken sa...

Schersminer! Jackpot! Jag knipsar kvistar av dessa skönheter i herr Fräkens pappas trädgård där de växer som ogräs. Magnolia kan jag inte riktigt hoppas på på dessa breddgrader.
Och vilken gemytlig säljare som håller er uppdaterade på det viset!

Johanna sa...

Det verkar vara ett riktigt guldläge till relation ni har fått till med säljaren.

Jo sa...

Mrs B: Ja, bägge sakerna bådar gott inför framtiden! :)

Karro: Något säger mig att vi kommer att ha fler trädgårdsdiskussioner, du och jag ;)

Miss UD: Ja, det var kul! Hoppas vi ses snart igen!

Frk Fräken: Schersminer, jupps! Finns det någon bättre doft? Jag har inte vågat mig på magnolia ute i rucklet, men suktat efter en länge, så jag är glad!

Johanna: Ja, det är det verkligen. Han är supertrevlig!

svartanova sa...

Vilken bra idé med önskelista på växter till trädgården! Vi har haft vår trädgård i snart fyra år och det tar ju lite tid att få till det som man vill... Men syren fanns från början och pioner ska vi flytta från vår mormors trädgård i höst.
Lycka till med allt ert!