torsdag 2 juni 2011

Ny låda

Ännu en låda har sett dagens ljus i trädgården: Kryddtrappan. Förra året var denna fylld av squash, men i år modifierade vi den lite och gjorde en "trappa" istället. Den nedersta lådan har en squash och ska fyllas på med en Butternut Squash. I övre lådan finns det än så länge gräslök, persilja, rosmarin, timjan och en dragon (som jag fick av Litet hus i måndags), men mer kommer. Jag ska bara komma på vad. Är det någon som har ett förslag på vad jag behöver mer i lådan? (Basilika finns men ska vara krukad även i fortsättningen, oregano och mynta finns också, men de är kvar i gamla kryddlådan)

8 kommentarer:

Mia sa...

Citronmeliss fin att dekorera sommar efterrätterna med.

Jo sa...

Mia: Tack för tipset! Jag använder nästan aldrig citronmeliss, men det kan ju bero på att jag inte har någon nära till hands! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Det blev lite hastigt i onsdags men ni kom iväg efter fixandet. Hoppas vi ses snart igen. :) kram

yllet sa...

Det finns ju citron.. nånting. Som inte är meliss. Men typ citrontimjan. Eller så. Koriander kanske? Salvia? Eller blanda in nån blomma?

Fröken Pyssel sa...

Åh så fint! Vill så hemskt gärna ha pallkragar här hemma men vet ej om det får plats.

Hmmm.. Räddisor, rabarber, tomater, gurka, bönor, sallad?

Den tjocke konsulten sa...

Grönsakerna klarar sig från att bli uppätna av spanska skogssniglar?

Jo sa...

Miss UD: Ja, det hoppas jag med! :)

Yllet: Citrontimjan låter ju intressant! Koriander har jag nog knappt använt någon gång, men det kanske är på tiden? Tack för förslagen!

Frk Pyssel: Jag har sått spenat och rädisor i en drivbänk, så grönsakerna har hamnat i en annan låda. Man kanske kan klämma ner något litet bredvid squashen? :)

Den Tjocke Konsulten: Välkommen hit! Nope, inga mördarsniglar på ruckelön, än så länge. Jag försöker att sätta alla Göteborgsfådda blommor i karantän så jag inte är den som introducerar dem på ön. Jag betvivlar att jag blir så poppis då... :)

svartanova sa...

å vad spännande att flytten närmar sig! det är fantastiskt med kryddland, vi har samma kryddor i vårt, och även salvia. väldigt gott om du har plats för en övervintrande planta till.
glad pingst!