lördag 18 juni 2011

Packa pappas kappsäck

Jisses, vad saker vi har! Vi har redan använt alla flyttlådor som jag hämtade förra veckan hos flyttfirman och måste hämta ett antal till i veckan. En del av lådorna har vi redan kört till huset, eftersom vår trevliga säljare har upplåtit uthuset till oss.
Väl där passade vi såklart på att kika på trädgården. Det ser lovande ut med bland annat superfina pioner (som tyvärr precis fått en regnskur på sig så de låg ner när vi var där) och jättevallmo. Schersminen stod i full blom och doftade ljuvligt. Den är nog överblommad innan vi flyttar in, men nu har jag i alla fall fått se den och sniffa på den!

5 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Hej! Tack för besöket hos mig nyss, jag satt vid datorn precis när du lämnade din kommentar så jag tänkte jag svarar med en gång. Här är en länk till spaljeérna där man ser dom lite närmare: http://proforma.blogg.se/2010/july/nu-ar-de-klara.html
Och här står lite grand om hur vi gått till väga: http://proforma.blogg.se/2010/july/spaljeerna-ar-pa-g.html
Vill du ha fler närbilder eller mer beskrivning kan jag fixa det!
Ha det gott!
Irene

Sandra | Inspirera Mera sa...

Åh vad roligt, kan förstå att du längtar att ta tag i trädgården!

Fröken Fräken sa...

Alltså, man tror ju alltid i sitt stilla sinne att allt man äger får plats i sådär 20 flyttkartonger... HA!! Måste ändå underlätta att ni kan flytta in lådor på det nya stället och slipper bygga fort hemma i lägenheten som Chandler och Joey!

Pysselpralinen sa...

Brr! Sånt där ska man inte tänka på förrän det är dags för då uppdagas liksom sanningen - att man har sjukt mycket grejer. Men är man en kreativ böna så är man, och det verkar ju som att mannen du lever med också är ganska hantverkande av sig, åtminstone husbyggande. Och då blir det väl ännu mer prylar gissar jag. Mycket snabba kolhydrater är bra när man är i flyttartagen, då blir allt så mycket lättare. :-)
Trädgården ser onekligen mycket lovande ut.

Louise sa...

Åh, pioner!!! Lyllos dej!!