onsdag 27 juli 2011

Tji kaka

Jag är fortfarande inne i Göra-ingenting-perioden av semestern.
När jag gör "ingenting" läser jag en hel del och jag har plöjt en bok och mååånga tidningar. Bland annat har jag läst en massa utländska inredningstidningar, tex Ideal Home. (Det var förresten Ideal Homemässan vi var på i London i våras, så den gillar jag extra mycket bara för det).I alla fall: I denna tidning fanns det ett recept på en Svartvinbärscheesecake som såg gudomlig ut och jag blev väldigt sugen på att göra en sådan nu under semestern. Jag gick ut nyss för att se hur många vinbär det fanns på våra ynkliga plantor och resultatet var: Noll svarta och tio röda. No cheesecake for me.

9 kommentarer:

karro sa...

Den såg supergod ut! Det var inte så mycket svarta vinbär på mina två buskar heller, men jag kanske kan skrapa ihop till en kaka.

Lotten sa...

Jag är oxå i göra-inget-perioden just nu. Har oxå läst en massa och bara latat mig. Den kakan såg väldigt smarrig ut!

popetotrora sa...

Ja, det där såg verkligen, verkligen gott ut! :-)

Mia sa...

Den såg verkligen god ut synd att vi just ätit upp de väldigt övermogna svartvinbären.

Gillar rödvinbärsbilden väldigt mycket.

Miss E sa...

Ser läskigt god ut!

Lillemor i Hummelsta sa...

Aha! trodde det var blåbär, funkar nog också och finns ju i frysdisken på ICA ifall skogen är tom.

Jo sa...

Karro: Vill du ha receptet så tjoa till!

Lotten: Ibland behöver man ta det lugnt och bara vara. Innan man vet ordet av kliar det i pysselfingrarna.. :)

Popetotrora: Visst gör det? Synd bara på de där med den taskiga bärskörden!

Mia: Jaså, är era redan övermogna? Tack för berömmet om bilden! :)

Miss E: Ja och det är vit choklad i, låter farligt!

Lillemor: Välkommen hit! Det kanske funkar med blåbär också?

Kicki sa...

Åh vad härligt att läsa att det SKA vara en göra-ingenting-period på semestern, jag går runt här hemma och det kliar för fullt i pysselfingrarna, men dom når liksom inte ända fram till symaskinen...
Ska bli spännande att se om dom är längre imorgon eller om vi åker och badar bara och är nöjda med det.

Loppan Lorum sa...

Å den ser verkligen mumsig ut! Vi har även i år fått snudd på onödigt mycket svarta vinbär på buskarna, tror jag frusit in typ 6 liter och så har vi gjort paj och muffins på ytterligare en del. Jag kanske ska ta med en påse när vi hälsar på nästa gång? ;)