onsdag 3 augusti 2011

Inte helt fel

Det gick alldeles utmärkt att sova i båten och det blev en mysig båttur ut till en litenliten ö. Tyvärr var jag fruktansvärt orutinerad och glömde solglasögon, keps och huvudvärkstabletter. Den fina båtfärden i det glittrande vattnet renderade oundvikligen i migrän och jag blev tvungen att krypa till kojs redan vid 22.

Det gick väldigt bra att sova i båten dock och det var ljuvligt att vakna till stillheten och vågornas kluckande redan klockan åtta på morgonen. Det händer inte så himla ofta annars på semestern, kan tilläggas.Denna testtur gav mersmak och förhoppningsvis hinner vi med en tur till innan semestern är slut.

7 kommentarer:

karro sa...

Åh, vad härligt det lät att sova till vågornas kluckande!

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Vilken söt liten båt. Wow att få vakna upp sådär på en båt och mysäta frukosten sedan. Så länge inte båten heter Titanic så kan man kanske vara lugn..hehe.

Miss E sa...

Låter helt underbart!

Lotten sa...

Vilken söt båt! Kan tänka mig att det är mysigt där på kvällen...

Jag köper mina knappar på etsy. Det följer med ett verktyg till att klä dem... superlätt!

Fröken Fräken sa...

Låter helt rätt att satsa på njutning hela semestern igenom! Måste ju ha varit väldigt rogivande att somna där bland vågornas kluckande.. säger jag som blir sjösjuk av att ligga i en hammock..!

Louise sa...

Det låter ju hur mysigt som helst, minus migränen då! Migrän är aldrig kul speciellt inte om man är på mystur utan huvudvärkstabletter! Hoppas du slipper det nästa tur! /Louise

Jo sa...

Karro: Det ÄR underbart! Jag hoppas att vi hinner gör om det innan semestern är slut!

Skånegrabben: Hihi, ja, med Rosalita är man lite mer säker ;)

Miss E: Om båten inte vore så liten skulle ni kunna ha hängt med på en tur!

Lotten: Ja, utan migränen hade det ju varit det ;)
Jag får kolla upp det där med knapparna, för en sådan mackapär kostar ju multum!

Frk Fräken: Det kluckar mer än det gungar. Vi låg bra till, så det svallade sällan. Njutning var ordet!

Louise: Numera hänger det en keps i båten och tabletter finns i förbandslådan. :) Det var ju mysigt ändå, men tänk hur det hade varit utan migränen? ;)