söndag 21 augusti 2011

Lever hon?

Ja, jag lever. Jag drabbades bara av PSK -Post Semester Koma. Det blev en liten chock för Fröken Göra-Ingenting att behöva gå upp kl 06.00 varje morgon och åka till jobbet. Det blev inte bättre av att alla andra verkade ha jobbat flera veckor och redan var inne i jobbet. Jag var glad att jag kom ihåg både koden till dörren och lösenordet till datorn!

När jag sen kom hem efter jobbet var det inte att tänka på att gå och lägga sig, utan då var jag ju tvungen att packa upp lådor. Förvisso ganska kul, men inte om ens högsta önskan är att få sova!

När fredagen kom var jag helt slut och orkade inte ens gå på AW med de bästa missarna. Jag fick banga. Förlåt!

I helgen som har gått har vi varit på treårskalas och haft gäster som har kikat på huset. Väldigt trevligt!

I morgon är det dags att jobba igen, förhoppningsvis med lite mer energi än den gångna veckan.

9 kommentarer:

Miss E sa...

Det är okej, jag har min komadag idag :-) Det kommer fler aw! Kram

fröken blund slår dank sa...

Hurra hurra! Du har varit saknad! Välkommen tillbaks!

Evasleva sa...

Det känna jag igen!
ja, visst är spisa ribb fin! :)

Lotten sa...

Jag är mitt i koman nu... men jag skjuter hushållsgörat åt sidan istället ;)
Välkommen tillbaka!

Pysselpralinen sa...

Ibland är det bara sova ikapp som gäller. Jag tror faktiskt att jag precis har lyckats ta mig ur den där börja-jobbet-depressionen som jag varit drabbad av de senaste 3 veckorna. Mycket tack vare den underbart soliga gårdagen! Tack solen!

Jag vill också se huset!!! Visa, visa! :-)

Louise sa...

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver!!!! Hoppas du tar dig ur PSKn snart!!! /Louise

Jo sa...

Miss E: Tur! :D Kram!

Frk Blund: Tack! :D

evasleva: Superfin, Den är en av favvoserviserna!

Lotten: Samma här då. Det är liksom så rörigt ändå här hemma, så det spelar mindre roll om de vanliga hushållssysslorna görs.

Pysselpralinen: Tyvärr var det inte så jättemycket sova i helgen heller, men jag återhämtar mig nog snart. Solen skulle ju såklart hjälpa till. Mer sol åt folket! Det blir snart mer hus :)

Jo sa...

Louise: Det är på väg. Idag var det nästan som vanligt på jobbet. Dvs alldeles för tråkigt jämfört med att vara hemma och pyssla ;)

Tant Grön sa...

PSK låter bekant. Första veckan gick bra, men nu under andra veckan känner jag mig ruskigt sliten!