lördag 13 augusti 2011

Uff

Imorgon är det dags att åka hemåt och semestern är slut. Jag skulle lätt ha kunnat spendera tre veckor till härute, även om det faktiskt börjar "hösta till sig" redan. Det blir mörkt tidigare (och snabbare) på kvällarna, men i gengäld är det bättre och finare stjärnhimlar nu än tidigare. Vattnet börjar så sakteliga bli kallare. Idag kan det inte ha varit mer än max 19 grader i vattnet och det lär ha droppat någon eller några grader bara sedan igår.

Det börjar bli höst, helt enkelt. Suck och uff!

7 kommentarer:

yllet sa...

fast alltså.hösten har ju sin charm också? även om det just nu känns främmande?

Clara sa...

Men hösten är också fin! Och då finns det mer tid och känsla för stickning och annat hantverk. Fast det måste ju vara tråkigt att lämna er stuga!

Jag kan absolut visa mer bilder från kolonin, men däremot har jag nog svårt att säga vilka sorter det är på blommor och sånt. Trädgården är gammal och vi försöker bara ta hand om den så gott vi kan :)

svartanova sa...

Vemodigt. Men ser ni inte fram emot hösten och fix och trix med nya huset??? KRAM

Anki sa...

Men en höst i eget hus att mysa i är inte illa heller eller hur :-)

Jo sa...

Yllet: Ja, visst är det så. Jag brukar gilla hösten också så jag piggnar nog till snart! :)

Clara: Ja, där har du en poäng, mer tid för mys och stickning i soffan! Och mysiga varma koftor. Bra poäng!

Du behöver inte skriva vad växterna heter, det kan man säkert klura ut. Jag tycker bara att ni verkar ha en så mysig trädgård därute!

Svartanova: Jo, det gör jag ju i och för sig. Det är ju bara det att semestern har varit så himla SKÖN och lugn i år!

Anki: Nej, det ska bara bli lite ordning på huset så man KAN mysa ;)

Louise sa...

Usch ja... känner mig inte riktigt redo för hösten än. Här nere i södern känns det som om vi inte riktigt har haft någon riktig sommar heller. Alldeles för få ljumma kvällar på altanen och timmar i solstolen! Men imorgon börjar jag jobba igen efter ett skönt sommarlov så hösten lär väl komma snart ändå!! /Louise

Jo sa...

Louise: Ja, hösten kommer ändå, ja. Tyvärr. ;)
Nej, det är väl bara att göra det bästa av situationen och mysa i soffan med filt och stickning. :)