torsdag 4 augusti 2011

Utflykt

Vilket underbart väder vi har haft nu! Vi passade på att ta en tur till med båten idag efter att ha tillbringat gårdagen med gäster (Mor och Far P kom ut till rucklet och hälsade på).

Turen gick först till underbara Rågö. Om ni är ute i Tjust skärgård och åker kan jag varmt rekommendera Rågö. På ön finns ett supermysigt café som serverade en skärgårdstallrik som inte var att leka med. Idyllen blev total när hönsen kom och pickade i gräset när vi satt och njöt av kaffe på maten och utsikten.På vägen hem från utflykten stannade vi vid en av våra små favoritöar och badade ett par timmar innan vi åkte hem. Detta är livet på en pinne!

2 kommentarer:

svartanova sa...

Grattis till flytten! Å vad många inlägg jag har missat från dig. Vilken fantastisk Dahlia-bukett! Och du beskriver era semesterdagar så himla härligt; bad, båtövernattningar och båtturer iväg till en mysig krog. Åh. Underbart.

Vi njuter också men än så länge har det inte blivit så avancerade utflykter, men än barnvagnspromenader. Men efter drygt tre veckor som har gått nu så ska jag nog ta oss an lite större utmaningar. ;)
Stor kram och fortsätt njut av sommaren!!! Ser fram emot att se mer från huset i höst. :P

Jo sa...

Svartanova: Tack för flyttgratulationen! När vi kommer tillbaka till hus-huset blir det fler inlägg om sånt, men tills dess blir det mer semesterinlägg ;)

Jag kan tänka mig att det är lite tillvänjning med en ny liten, men snart gör ni nog samma saker som ni alltid har gjort! :)