torsdag 1 september 2011

Början på ett pysselrum

Deadlinen för att lämna tillbaka flyttkartongerna gör att vi forcerar uppackningen och fiffandet. Tanken är att vi ska måla om i stort sett alla väggar i huset, men eftersom säljaren inte var jättehaj på att tapetsera är underlaget inte så bra.
Det innebär att det inte bara är till att slabba upp lite färg, utan det ska rivas, slipas och spacklas en hel del innan man ens kan tänka på att måla. Det innebär också att om vi skulle måla först och sen sätta upp hyllor mm, skulle vi få behålla alla flyttkartonger. Eftersom vi har lånat/hyrt 40 (tror jag) av firman, så är det ändå lite pengar att hämta. Pengar som t ex kan användas till ny färg eller annat skoj.

Så, här är mitt blivande pysselrum. (Ursäkta bildkvalitén.)Med fina vackra blå tapeter och furutak. Inte riktigt jag. Stringhyllorna kommer, som ni ser, att passa finfint även när jag har målat om och gjort rummet till mitt (okej vårt, men J spenderar inte mycket tid i pysselrummet så det blir mitt krypin).
För att använda en mycket god väns termer: Jag gör ett hem! :D

6 kommentarer:

karro sa...

Om det är alldeles för dåligt underlag så finns det renoveringstapeter som man bara smäcker upp, sen målar man eller tapetserar på dem. Vi fick göra så i vardagsrummet där det var gammal strukturtapet

Fröken Fräken sa...

Ett pysselrum är ju trots allt ett pysselrum. Då får man ha överseende med lite blåa tapeter ett tag.
Och jag håller med föregående talare, återställartapeter är hur bra som helst!!

Jo sa...

Karro: Återställartapet är en underbar uppfinning. Men då måste nog tapeterna under sitta fast... :)

Frk Fräken: Ja, jag kan ju sy och pyssla oavsett färg på väggen. Jag får väl se om det kan funka med återställare men det betvivlar jag.. :/

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Ser att det är snedtak...älskar snedtak för är ju uppväxt i stort med det.

millandante sa...

Det där blir en fin plats för pysslandet! Och det är ju liksom ännu roligare när det blir en stor förvandling!:)
Jisses med äppelträdet...:0

Kram

Tant Grön sa...

Åh ett pysselrum. Jag blir så avundsjuk :)