onsdag 28 september 2011

Hoho?

Det ekar tomt här inne på bloggen just nu. Dagarna flyger förbi och kvällarna likaså. Vi har varit och kikat på båtar och faktiskt lyckats köpa en ny båt. Vi ska ju självklart ha kvar Rosalita, men vi behöver en annan slags båt under för- och eftersäsong. Båten är betald och hämtas i helgen.

Nu ska vi bara jobba fram en plats för Rosie att övervintra på på tomten. Buskar och stubbar ska bort och ett stort lass grus ska paddas på platsen. Det är inte så mycket tid över för finlir i huset för vår del just nu.

Hur har ni det?

8 kommentarer:

Mrs E sa...

Jodå, förkyld, ynklig och allmänt busy :-) Skulle kunna tänka mig en lunch snart dock... (hint hint)

Kram

Jo sa...

Mrs E: Lunch låter finfint! Jag mailar imorgon när jag har bättre koll på kalendern (ligger kvar på jobbet...) Kram!

lisakristin sa...

Jotack, förkyld jag med, och jag är nyfiken på ert hus! Mera Bilder!

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Wow, ja det är mysigt med båt. Vi hade själv en Flipper för en tid sedan. Du får gärna blogga lite om båten, är nyfiken ju...... ;)

Jo sa...

lisakristin: Ajaj, inte skoj att vara förkyld! Det kommer mer bilder, jag behöver bara lite dagsljus! :)

Skånegrabben: Det kommer nog bilder som passa dig också, om inte här, så på ruckelbloggen.

Miss Upsey Daisy sa...

Full full full fart. Men vi ses ju måndag :D

Fröken Fräken sa...

Ni startar projekt övrallt hör jag! Härligt! Önskar att det vore lika full fart här. Men behöver du tips på hur man blir trött redan vid sjutiden, så är jag den rätta att fråga.

Jo sa...

MissUD: Vad synd att det inte blev något idag. Det får bli nästa måndag istället! :)

Frk Fräken: Jag har tyvärr koll på den biten också. Höst= Trött Jo. Visst är det jobbigt?