söndag 9 oktober 2011

Älgtrots

Älgarna har gjort sitt bästa för att snuva mig/oss på äpplena i vår trädgård men vi har lyckats sno åt oss ett par. Tyvärr var det inte de finaste exemplaren så jag har skalat och klyftat en hel del för att frysa in. En del andra har jag bakat äppelkaka av. Jag har bakat en väldigt saftig variant som bakas i långpanna med massa smör och den funkar att frysa in.
Nu är med andra ord frysen full med godsaker utifall att det skulle dyka upp några oväntade gäster. Även om älgarna också är oväntade gäster får de dock känna sig snuvade på dessa äpplen!

7 kommentarer:

Clara sa...

När frysen är full kan jag verkligen känna mig rik!

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Det är väl konstigt? När djuren äter våra bär eller frukter så är det dom av bästa kvalitet och så lämnar dom de sämsta till os....haha.

Fröken Fräken sa...

Jag ser framför mig hur älgarna står utanför ert hus och trycker mulen mot fönstret och ser suktande på den äppelkakan...

popetotrora sa...

Ser ljuvligt gott ut! Känner nästan att jag måste baka en äppelkaka, NU! :-)

Martina sa...

Ja men då kommer jag förbi snart då ;)

Jo sa...

Clara: Jag håller med, det måste vara den kvinnliga samlargenen som slår till! :)

Skånegrabben: De kanske är finsmakare? ;)

Fröken Fräken: Hihi, ja, de står utanför fönstret och mumlar: "Släpp in mig, jag är hellre inne hos er och äter äppelpaj än är här ute och gömmer mig för jägarna!"

Popetotrora: Gör det!

Martina: You're most welcome!

Johanna sa...

Jag hade gärna varit gäst och mumsat kaka hos dig.