onsdag 5 oktober 2011

Cajsa Warg renoverar

I vår övre hall har vi tre garderober vars dörrar är tapetserade. Jag gillar inte tapetserade garderobsdörrar, särskilt inte sådana som något litet barn har petat bort bitar från. Tanken var att jag skulle försöka peta mer, men resten satt så klart fast som berget. Jag kom då att tänka på tapetnedtagningsmaskinen som vi hyrde en annan gång, men då "rollar" man ju tapeten med en spikrulle, vilket inte kändes aktuellt att göra på dörrarna.

"Man kanske ska hyra enbart ånggrejen..?", funderade jag. Sen kom jag på: Jag har ju redan en ånggrej hemma!
Fram med ångstationen och en timme senare var nästan all tapet borta från två av dörrarna. Sen tog vattnet slut och även min efter-jobbet-ork. Men det funkade hur bra som helst och nu har jag ju en ångmaskin som jag kan använda lite då och då. Man tager vad man haver, helt enkeltHär ser ni även den blå tapeten som jag hoppas kunna måla över inom kort.

10 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Smart! Undrar om det funkar med ett vanligt ångstrykjärn också?

Mia sa...

Men du så smart. Just nu har vi inga tapeter som skall ner men när det händer måste jag prova.
Hade behövt tipset för 4 år sedan när vi kämpade med halltapeterna.

millandante sa...

GILLAR!! Så smart!:)
Fnissar när jag läser ikapp, hur du sakta förstår att du bor i ditt egna HUS!!!:)Underbart! Längtar efter fler bilder så småningom.

Ha det bäst!
KRAM

popetotrora sa...

Det var nog det smartaste jag hört!! You go girl! :-)

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Smart idé det där med strykjärnet.....

Fröken Fräken sa...

Jag applåderar! Sanna mina ord, det där är en handling värdig en äkta pysslare. Ska tapeterna väck, så ska de. Och jag undrar också, varför tapetsera den..?

Lotten sa...

Såå smart!

Louise sa...

Men, så finurligt!! Och vad roligt att ni tar mer och mer av ert hus i besittning:) Känner igen det där! Kan själv inte förstå att jag snart har ett vardagsrum på bottenvåningen, nära toan och köket... /Louise

Tesa sa...

Himla bra tips!

Tant Grön sa...

Så smart! Tapeten var förövrigt ruskigt lik en vi hade i mitt barndomshem när jag var liten. Häftigt!