måndag 3 oktober 2011

En helt ny våning

Igår fick vi äntligen tid att åka och köpa oss ett par nya sängar. Det innebar att vi kunde äntligen kunde ta övervåningen i besittning. Visst har jag kunnat sitta i pysselrummet, men vi har i stort sett bara hämtat och förvarat kläder däruppe. Nu slipper vi sova i matsalen och har nya sköna sängar, hurra!

Det har med andra ord sjunkit in nu, det här med att vi faktiskt bor i ett hus. Det låter nog lite konstigt, men den andra lösningen har ju inneburit att vi har bott på en yta som en lägenhet med en tillhörande källare. Själva boytan, dvs där man vistas mest, har ju varit drygt 50 m2 och det är först nu jag inser att vi bor ganska stort jämfört med tidigare. Jag hör inte J hela tiden och det tar en evighet att städa.

(Det kommer foton, men det är så himla taskigt ljus nu under de här höstiga kvällarna så det får bli en ljusare dag.)

5 kommentarer:

Pysselpralinen sa...

Kan ju meddela att mitt femhundraförsta inlägg är lite roligare...;)

Du alltså jädrar va mycket det blir att städa när man plötsligt bor betydligt större än man gjorde tidigare. Det har tagit mig bra lång tid att vänja mig vid tanken på att hundra kvadrat tar sin rejäla tid att städa. Inte helt ok med det än känner jag nog när jag tänker efter, faktiskt. Man skulle ha någon som hette Rut.;)

Miss Upsey Daisy sa...

Jupp. Visst bor du i ett hus-hus nu. :) Sorry för att jag avbokade vår lunch med.

Tesa sa...

Åh vad härligt! Då är det bara att sätta igång och greja på allvar! :)

Lotten sa...

Visst tar det mer tid att städa större men jag tycker ändå att det är mer lättstädat ;-) Jag brukar ta en våning i taget... Åhh vad jag ser fram emot bilder från huset nu!

Alla kan sy sa...

Hej, jag svarade på din fråga om vågig filt på mitt inlägg, ifall det är fler som undrar. Lycka till!