onsdag 12 oktober 2011

Irriterande reklam

Ett I-landsproblem, jag veeeet, men man funderar ibland på hur det gick till när vissa reklamfilmer pitchades för företagen. Och ibland funderar man på varför produkten finns överhuvudtaget.

Just nu stör jag mig på Dettol. En tvålpump med rörelsesensor vars existens motiveras med att det samlas sååå mycket bakterier på en vanlig tvålpump.

Jag vet inte hur andra gör, men jag tvättar ju händerna efter att jag har rört vid den bakteriestinna pumpen. Problem solved, eller?

Vilka reklamfilmer tycker du är irriterande, ologiska eller bara korkade?

5 kommentarer:

popetotrora sa...

Hahaha!!

Jag tänker detsamma ganska ofta. "vilken reklambyra gjorde denna och faktiskt kände sig näjda med resultatet?!" är en rätt vanlig tanke när jag ser olika reklamfilmer. :-)

yllet sa...

haha! jag har helt missat den men antar att min mamma kommer ha en sån nästa gång jag kommer upp till henne!

Lotten sa...

Ha, ha.. jag håller med dig om tvålpumpen men den som irriterar mig mest nu är den med pappan som skall äta på Max hamburgerrestaurang. Pappan tar ett tårfyllt farväl av familjen innan han beger sig in för att köpa mat....Whaat?! Tar det flera år att få maten där eller vad går den reklamen ut på..?

Carin sa...

Ha ha va festligt jag pratade just med Johan om den skiten. Den är säkert svindyr dessutom. Förutom att man faktiskt tvättar händerna efter så kan man ju ta lite alkogel och torka av den då och då om man så känner att det behövs ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hatar de tyska för all form av rengöring där kvinnor städar glatt..