måndag 24 oktober 2011

Var är Gilla-knappen när man behöver den?

Jag kliver lite lätt stressad av tåget på Märsta station på väg till en kurs och möts av SJ-personal som helt klart är ute efter resenärernas uppmärksamhet. "Bort, jag vill hitta min anslutningsbuss!" är min första tanke. Sen ser jag att de faktiskt står och bjuder på kaffe, Delicatoboll och Wasa knäckemackor!
Jag tackar vänligt nej, och kilar iväg för att leta upp min busshållplats. Märsta station är ju inte vansinnigt stor så det tog ungefär två minuter. Sen gick jag tillbaka och sa att jag har ångrat mig och frågade snällt om jag kunde få lite kaffe. -Visst, svarar den glada tjejen, sen häller hon i lite mjölk och stoppar på mig två knäckemackor och en Delicatoboll.

Stor tumme upp för SJ idag!

1 kommentar:

Mrs E sa...

Mycket trevligt!