måndag 7 november 2011

Bloggkärlek!

Idag fick jag bloggkärlek/ en award av Em, en bloggare som jag har följt i evigheter! Hon delar frikostigt med sig av sin vardag och jag har fått följa henne genom bland annat barnlöshet och reumatism, men också genom massa skojigt som t ex hennes lilla Eilas födelse. Em har blivit som en kompis trots att vi aldrig har träffats IRL, som det heter.Bloggkärlek är något jag gärna hakar på, eftersom man får så himla mycket tillbaka när man bloggar! Man "träffar på" personer som man hälsar på nästan dagligen och som man känner, fast ändå inte. Man känner såklart bara en liten bit av personen, men det räcker väldigt långt.

Jag skulle vilja ge lite bloggkärlek till ett par av de bloggare som jag har följt länge och som jag gärna fortsätter att följa och hoppas att jag stöter på IRL någon gång, även om vi så bara springer på varandra på ICA.

Fröken Blund slår dank: Tjejen som skriver så tårarna brinner bakom ögonlocken ibland men som även kan få skrattet att bubbla i halsen. Jag väntar på att hon ska skriva en bok och då ska jag hänga på låset för att få köpa den!

Fröken Fräken: Drottningen av pyssel och loppisinköp. Det hon inte kan hitta på en loppis finns inte, och hon är den som kan förvandla "skräp" till guld med sina sprayburkar.

Kinoko: Mamman, sömmerskan och pysslaren som får mig att vilja vara en fyraårig flicka igen så jag kunde tjata på min mamma om att hon skulle göra lika fina saker som Mia gör till sina barn. Sist i raden av fina saker hon har gjort är en julstrumpekalender som jag skulle vilja ha även nu som vuxen. Om någon annan ville fylla den med saker, dvs...

Mrs B: Tjejen som tar finfina foton på sina barn, sitt fina hus och trädgård som man blir så inspirerad av. Att hon dessutom är seriöst intresserad av att fixa med sin trädgård gör ju inte saken sämre!

Popetotrora: Ännu en pysslare av hög rang. Hon trollar med knäna och skapar allt möjligt fint av en bit tyg och en toarulle. (Inte riktigt, men nästan så). Lite av en Pyssel-McGyver tycker jag. Kolla vad hon lyckades trolla fram av ett enda påslakan. Galet fiffigt!

Om ni vill skicka denna award vidare så är det följande fem punkter som gäller:

1. Klistra in awarden på din blogg (bilden alltså).
2. Tacka personen som gav dig awarden och länka till bloggen.
3. Välj ut fem personer/bloggar som du vill ge awarden till.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra!

6 kommentarer:

popetotrora sa...

Tusen tack för dom rara orden! Pyssel-McGyver... haha! :-)

Hoppas du får en bra dag! Kram //Petra

Mrs. b sa...

Så snälla ord - tack, snälla!
Och bloggkärlek tillbaka förstås!

Fröken Fräken sa...

Oj, "drottningen" knäböjer och tackar allra ödmjukast! Och ja, varför ligger det ett ICA där vi kan springa på varandra lite närmare?!

Hm, angående den snea hyllan nedan kan det möjligen vara min fader som varit där och skruvat upp den? Påminner starkt om när han skulle skruva upp min tallrikshylla och envisades med att den var rak när jag såg att den var jättesned!

Miss Upsey Daisy sa...

Hon är så himla gullig Em. <3

fröken blund slår dank sa...

ämen fy tusan så FINT du skriver om mig! Jag blir alldeles gråtig. och rörd och röd och känner mig stolt och mallig och sen skäms jag för det och tänker inte ska jag, men jo, det ska jag ju. Jag slår mig för bröstet, tar dina fina ord och stoppar in dom rätt i hjärtat. där sparar jag. Varm kram!!!

fröken blund slår dank sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.