söndag 27 november 2011

Hallrenovering

Jag har väntat och väntat på att det ska bli ljust. Det verkar som om jag får vänta förgäves, för det har inte varit ljust inomhus (när jag har varit hemma) på tre veckor, så nu ger jag upp och ger er grådaskiga bilder istället.

Detta är vår ommålade hall. Vi målade panelen vit och väggarna ljust ljust grå. Som vanligt känns väggarna lätt ljusblå istället och det kommer att målas om igen. Sen. Inte nu.
Det visade sig nämligen att den förra ägaren inte var superbra på att tapetsera och det var stört omöjligt att få till det även om vi drog bort lösa tapetbitar och slipade/spacklade. Det som återstår är antingen sk återställare eller renoveringsgips. Eftersom vi satte igång med detta före Halloweenkalaset och tiden sprang ifrån oss, var det bara att göra det bästa av situationen och vi målade på tapeten efter att ha slipat så gott det gick.För att se det från den ljusa sidan: Vi slipper bo i blått och furu under tiden tills vi målar om igen och vi vet nu att denna grå färgen inte var den rätta nyansen. Och: Jag fick äntligen en plats för den fina maskroslampan som jag har suktat efter sen den kom!

6 kommentarer:

karro sa...

Ser superfint ut! Att vad lite färg gör skillnad. Det är svårt med färg och få den där rätta nyansen. Renoveringstapeter är grymt bra, lätt att sätta upp och jämnar ut jättefint. Men det går åt en himlans massa tapetlim

Louise sa...

Vilken fin hall ni fått! Så mycket ljusare! Förstår inte denna förtjusning för furu som rådde förr... Ja, det är tur att det går att måla!

Lotten sa...

Ser ju jättefint ut! Tänk vad lite färg kan göra ;-)

Loppan Lorum sa...

Ett riktigt lyft!

Martina sa...

Superduperjättefint!

Är ni hemma i "mellandagarna"? Eller jobbar ni? Eller blir det stuga kanske?

Kram vännen! Aj miss you!

Fröken Pyssel sa...

Wow vad fint! Vilken skillnad :-o Och vad snygg lampan blev där, passar ju perfekt!