söndag 18 december 2011

Dagen efter...

..är man betydligt piggare jämfört med förr.
Vårt gäng har firat jul ihop någon helg före jul sedan... -97 eller -98 och i år var det vår tur att ta över stafettpinnen efter att Anki med familj med stor bravur har hållit i den i fem år. Vi var 17 personer, varav 6 barn så det var full fart. Klockan 22.20 var dock alla gästerna utflugna och kl 23.30 satt vi i soffan och hade dukat av och plockat bort alla möblerna.

Jag brukar ju sällan julpynta så hemskt mycket och granen tas oftast inte in förrän dan före doppardagen. I år fick vi såklart både pynta och "grana" redan denna helg eftersom vi skulle ha julfest, så idag sitter vi här i ett julpyntat hem redan en vecka innan jul! Mysigt! Och inte nog med det, vi har en hel vecka (nåja sex dagar i alla fall) kvar på oss att komplettera pyntet om vi vill ha mer!

4 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Och jättemysigt hade ni fixat det!

Sanela Drakulic sa...

Hej!

Jag läste din blogg och tyckte den va riktigt mysig :)

Jag är en produktdesign student som går sista året på min utbildning och gör nu ett projekt som handlar om hallen och dess förvaring. Det jag undrar är om du skulle kunna svara på några snabba frågor angående din hall?

Det du ska göra i så fall är att: Skriva vad du tycker är bra med din hall och förvaringen samt 3 saker som skulle kunna vara bättre. Det som även behövs är en bild på din hall.

Svaren kan du skicka till: sanned305@gmail.com

Tack så jätte mycket på förhand!

MVH
Sanela Drakulic

Tant Grön sa...

Åh så stämingsfullt!

Fröken Fräken sa...

Jag ser Last Christmas-videon framför mig. Fast med lite mindre axelvaddar och ingen försmådd George Micheal förstås..