tisdag 13 december 2011

Julgrupp och glömska gröna fingrar

Jag har försökt ge mig på att göra små julgrupper. Än så länge har jag bara planterat och grupperat blommorna, jag får väl pynta med något fint också. Mossan plockade jag in från trädgården. Varför gå över ån och köpa mossa när man har en jättestor gräsmatta med massa mossa i? Här är en av "grupperna":Amaryllisen köpte jag nere på torget i höstas och glömde sedan bort i en påse nere i källaren. Meningen var ju att jag skulle sätta den i en kruka 8 veckor innan jul enligt reglerna. Förra helgen kom jag på att jag hade den liggandes i källaren och kikade på den. Då hade den redan fått en 30 cm lång stängel som var böjd i påsen. Den rätade dock snabbt ut sig och har nu börjat blomma. Det visar ju på hur mycket växtkraft det finns i de där rackarna!

Inga kommentarer: