tisdag 17 januari 2012

Håller andan och tummarna

Igår tänkte jag glatt att jag skulle baka kakor (!). Jag märkte dock att det var lite stopp i vasken och bytte ut bakförklädet mot avloppsrensar-outfit och gjorde en rejäl rensning. Det gav dock inte önskat resultat och vi har nu insett att problemet verkar ligga någon annanstans än i köket.

Just i detta nu petar J ner någon slags högtrycksgrej i ett av rören i källaren. Jag håller andan (inte av lukten, utan på grund av att jag verkligen hoppas att det funkar) och tummarna för att det går vägen.

Detta, mina vänner, är baksidan av det här med hus. Man kan visst inte bara ringa till fastighetsskötaren och hoppas på att det händer något utan man måste tydligen lösa saker på egen hand. I dubbel bemärkelse.

No cookies for me.

4 kommentarer:

Louise sa...

Nog känner jag igen de där baksidorna alltid! Vår värmepump (som försörjer oss med både värme och varmvatten) har i princip strulat under våra två år i huset! Sådär kul att vakna upp i ett kallt hus mitt i vintern! Men idag installerades äntligen det nya systemet! Väldigt mycket fattigare blev vi men ack så skönt det ska bli att slippa bekymra sig!! Hoppas ni får löst stoppet!! /Louise

Fröken Pyssel sa...

Ja dom där baksidorna.. då längtar man lite till en hyresrätt :-D Hoppas högtrycksmojängen gjorde jobbet!

Miss Upsey Daisy sa...

Vilka kakor hade du tänkt baka undrar nyfiken (och kaksugen) :)

millandante sa...

Ja det var en annan BAKSIDA...hehe (kunde inte låta bli, är man född göteborgare så följer humorn med på köpet;)

Håller tummarna för er, det är sååå tråkigt när det händer.

KRAM