söndag 29 januari 2012

Nedräkning

Nu är det snart dags igen!
Idag har jag tagit ytterligare ett steg på vägen mot årets galenskaper. Idag beställde jag de sista (hrm, ja, som det ser ut nu iaf) fröerna till årets sådder.
Jag insåg att jag inte hade några klockrankefrön kvar och jag kan ju inte inleda trädgårdslivet i hushuset utan en klockranka! Om jag sår dem snart, kanske de blommar lite tidigare än de har gjort ute på ön.

Det som står först i så-kön är alltså Klockranka. Och chili, den ska jag också peta ner snart.
Vad sår ni andra som pysslar med trädgård?

4 kommentarer:

karro sa...

Jag köpte fröer igår, till mitt blivande blomsterland (som inte finns än, måste gräva lite plattor först). Det blev två olika sorters vallmo, prydnadsgräs, och lite andra blommande blommor. En del ska frösås, en del inte. Men klockranka! Det kanske inte vore så dumt det heller till det landet

Mrs. b sa...

Hmm. Nada. Kanske nästa år...

Jo sa...

Karro: Ja, du har ju också en ny trädgård! Spännande blandning du har köpt, du måste visa resultatet sen!

Mrs b: Nada? Det var värst! jag trodde nog att du var i full fart redan, du som har så fin trädgård, av din blogg att döma! Men du är kanske smart och köper stora plantor direkt... :)

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Dammråttor... de kommer i olika färger iår, och de sade att årets dammråtter kommer bli riktigt stora och extra fina, skrattar.

Nejda, jag är inte helt tokig, bara lite. Jag har bara lite för kallt innomhus så tyvärr. Sår lite längre fram och hoppas de ska överleva och blomma innan sommaren är slut.