söndag 22 januari 2012

Två sorters kakor

Igår gjorde jag ännu ett försök att baka kakor och denna gång gick det lite bättre. Inte själva kakbaket, men det var i alla fall inga avloppsproblem.
Jag försökte mig på att göra min svägerskas Gaffelkakor, men de flöt ut för mycket. Sen gav jag mig på att göra chokladsnittar men upptäckte för sent att vi inte hade någon kakao hemma (för första gången sen jag flyttade hemifrån, typ) så jag testade med att smaksätta med citron istället. Ingen bra idé, kan man säga så här med facit i hand. De blev aningens knäckiga. Gaffelkakorna var åtminstone goda, även om de inte blev så snygga.
Inför nästa bakstund ska jag ha lägre ugnsvärme och kolla innan jag börjar baka att alla ingredienser finns hemma.

7 kommentarer:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Gaffelkakor är så goda. De ser goda ut också....attan nu blev man kaksugen. :)

Miss Upsey Daisy sa...

Ser gott ut. Knäckiga är inte fel.

Camilla, hus nr 8 sa...

Oooh... va gott! Att baka själv är bäst.. doften i huset kan aldrig ersätta köbekakor :) Gjorde chokladbollar med kidsen idag... luktar inget dock, men att slicka på slickepotten är ju inte helt fel :)

Louise sa...

Hmm... att komma till det här inlägget när i väntan på att middagen ska bli klar var inte bra! Kakorna ser mumschiga ut!! Hur gick det med proppen i avloppet?! /Louise

Jo sa...

Skånepojken: De blev goda. Inte så snygga, men goda.

Miss UD: Det var hyfsat gott med knäckiga, men inte så som det var tänkt. :) Bättre lycka nästa gång!

Camilla: Det var faktiskt lite konstigt, för det doftade inte så gott av citronsnittarna. Det blev lite FÖR mycket kak-os.

Louise: Jupp, det löste sig med avloppet -i dubbel bemärkelse! :)

Martina sa...

Hihi tycker de ser fina ut jag!

När ska vi ses? Saknar dig! Kram

Peter Madison sa...

Jag som har kakförbud. Illa.