fredag 6 januari 2012

Ur fas

Som alltid runt jul, inser jag att jag är i ofas med omvärlden. Före jul är det först adventsstjärnor vid första advent, sen pyntar jag knappt nåt innan lucia då ytterligare ett fåtal saker kommer fram. Denna jul kom granen (och ett väldigt begränsat antal tomtar) fram redan en vecka innan på grund av en julfest så jag var lite tidigare ute än vanligt. Då hade "alla andra" haft julpynt högt och lågt i tre veckor redan.

Nu efter jul har jag fortfarande kvar alla adventsstjärnor och amaryllisarna blommar i flera fönster. Jag har "fått lära mig" att julen dansas ut Tjugondag Knut, men jag verkar vara ensam om att gilla att ha julstjärnorna kvar under mörka januari..?
Hur gör ni andra som har dumpat julsakerna nu? Blir det inte väldigt mörkt i alla fönster?

9 kommentarer:

johanna sa...

Jag har haft minimalt med julpynt i år. Det var dels för att jag inte brukar pynta mycket och att vi reste bort och kom hem 3e advent, då kändes det fånigt att pynta med mer än nån adventsljusstake och stjärna. två hyacinter införskaffades också.
Men nu efter nyår har jag packat ner allt. Jag vill inte se julen mer när den väl är över. Och i fönstren har jag alltid lampor av olika slag från min stora lampsamling så mörkt blir det sannerligen inte här! :o)

Fröken Pyssel sa...

Jag har också kvar julstjärnorna länge :)

karro sa...

julstjärnan får hänga i ett tag till här oxå, tycker den lyser fint i mörkret

Peter Madison sa...

Min bättre hälft har förstås julstjärnorna kvar så länge som de lever. Idag köpte hon dessutom en amaryllis för halva priset...hoho...:)

Tesa sa...

Här får minsann allt stanna kvar också (har inga tomtar, bara ljusstakar), iallafall till nästa helg. Lite ljusare så! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Stjärnor får vara kvar.

Fru Mju sa...

största stjärnan får vara kvar och en ljusslinga i barnens sovrum, resten rök igår. lite synd ändå att kasta ut en gran som inte ens börjat barra utan istället slagit skott

Jo sa...

Johanna: Stor lampsamling låter inte fel. Jag får skaffa mig en sådan! :)

Frk Pyssel: Skönt att jag inte är helt ensam!

Karro: Du med? Då är vi iaf tre!

Peter: Blommorna ja, men hur är det med de stjärnor som lyser? :)
(Jag har fortfarande kvar tre amaryllisar, men hyacinterna har dött nu)

Tesa: Bra att du är med i vår skara. Inga tomtar, men mysljus. Helt logiskt!

Miss UD: Ännu en! Mer mys åt folket!

Fru Mju: Våra stjärnor rök igår. Nu är det lite tomt i våra fönster. :(

Loppan Lorum sa...

Jag har t o m fått upp FLER stjärnor nu efter jul...