lördag 14 januari 2012

Veckan som gått

- Besök hos vännerna K&G som har höjt taket på sitt hus och är galet händiga. Resulterade i en kombination av stort renoveringssug och svår prestationsångest eftersom man aldrig kommer att vara i närheten av deras skills.
- Ledig måndag då jag sov länge och läste. Resulterade i en pigg hjärna och lite mer pyssellust.
- Jobb igen på tisdag, med migränskalle. Den försvann och dagen avslutades på bio med Miss UD. Action i form av Sherlock Holmes var det som var på tapeten. Popcorn och trevligt sällskap, det är bra för själen!
- Torsdagsbio följde, denna gången med en kollega och söt komedi (New Years Eve). Bra för hjärnan att slappa, kolla på feel good-film och äta popcorn.
- Igår vankades det fint besök av svåger med sambo. De bor i Norge så det händer inte så ofta. Svärmor fick de också med sig, så det var en finfin kväll.
- Idag blir det till att köra Rosalita till Js syster för att där försöka lyfta ur båtmotorn. Eventuellt hinner vi sno till oss lite med umgänge med Norge-folket.
- Imorgon blir det förhoppningsvis storkok och bak här hemma. Nytt år, nya förhoppningar om bättre matvanor. Framför allt mer hemlagat.

Vad hittar ni på?

6 kommentarer:

Mrs E sa...

Skriver min sista Austen-uppsats den här helgen :-)

johanna sa...

Jag har tänkt baka hela veckan men inte orkat.
Men jag har rensat lite i förrådet, det är bra för själen!

Fröken Fräken sa...

Oj. I jämförelse med din vecka så gör jag ingenting :-D Jo, ligger i soffan och väntar på att insirationen ska komma flygande till mig. Hittills har inga mirakulösa ideer dykt upp...

Pysselpralinen sa...

Vilken härlig vecka! :-) Med massa bio som jag blir aaavis på! Tänk så trevligt att få gå på bio trots att du numera bor på vischan! ;)

Therese sa...

Ska skriva en artikel och sätta ihop en 24-sidig broschyr tills imorrn kväll. Joråsatt... det är vad jag gör både morgon middag kväll och natt just nu. :)

Jo sa...

Mrs E: Hoppas att det gick bra!

johanna: Rensa är bra både för själen och lägenheten! :)

Frk Fräken: Låter som en strålande sysselsättning, det också!

Pysselpralinen: Ja, massa bio. Fast det gick jag ju på inne i storstan efter jobbet.Vi har inte testat Borås bioutbud ännu, men vi fick biobiljetter när vi köpte hus-huset, så vi ska göra det snart!

Therese: Jag vill inte vara sån, men det låter jättekul! :D