fredag 17 februari 2012

Med hopp om bättre tider

Nu har jag haft den där förbenade influensan i snart en vecka och jag börjar bli så trött på den. Den har förvisso lugnat ner sig och är nu ungefär som en vanlig förkylning, men det vore skoj om den helt enkelt gav sig av.

Om den beslutar sig för att försvinna under helgen finns det en hel del saker jag skulle kunna tänka mig att hitta på:
- Måla taket i pysselrummet
- Sy något tjusigt
- Fiffilura på den nya bokhyllan i biblioteket
- Åka till Skroten och köpa tyg till fina små lapptäcken
- Gå på loppis
- Köpa lysrör till mina kommande sådder
- Så (frön alltså..)

Om den stannar kvar, hittar ni mig på samma ställe som jag har tillbringat sista veckan på: Framför tv:n, värmefilt på, katter i knät, en trave tidningar på ena sidan och näsdukar på den andra. Den som lever får se.

8 kommentarer:

Martina sa...

Den är ENVIS!! Mig har den härjat hos i över en vecka och har fortfarande inte tagit med sig all packning. Krya på dig vännen!

Vill du ta en lunch med mig och T snart?

Kram

Jo sa...

Martina: Har den bosatt sig hos dig också? :(
Jag vill jättegärna luncha med dig och T, vi bestämmer något snart! Saknar dig!
Kram!

Mrs E sa...

Då det är (och har varit i en vecka) samma situation här hemma hoppas jag på att vi båda blir bättre och får lite energi till helgen. Kram

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Välkommen in i mitt "helvete" Hoppas vi kan bli av med elendet så snabbt som möjligt!
Febern är skyhög! Sedan snor och hosta på det - lycliga jag -inte!

Mrs. b sa...

Så trist&jobbigt - hoppas du kryar på dig snart!

Fröken Pyssel sa...

Usch för influensa, speciellt när du har så många braiga idéer på vad man kan göra istället. Fast jag måste ju säga att ditt soff-alternativ med knäkatt, tv och tidningar inte lät heeelt fel det heller.

millandante sa...

Åh, hoppas du piggnat till så du orkar något på den härliga listan!!

KRAM

Stina sa...

Äschdå att du aldrig blir frisk. Själv har jag klarat mig undan influensan, har bara snorat lite, och det kan man inte klaga på tycker jag..

har det hunnit bli något utav tygerna från stoff och stil ännu? eller har sjukdomen snott all din tid?