måndag 6 februari 2012

UFO-bekämpning

Det är väldigt tyst här inne. Det beror inte på att jag har kilat runt hörnet, utan på att vi har haft fullt upp här hemma. I helgen hade vi väldigt trevligt besök av våra ruckelgrannar och vi var på båtmässan ihop. I vanliga fall har vi "umgängesuppehåll" under vintermånaderna, vilket känns lite märkligt eftersom vi umgås på ett eller annat sätt nästan varje helg under ruckelsäsong. Under semestern är det ännu tätare umgänge och sen när hösten är över säger det "poff" och så ses vi inte och hörs knappt av under ca fyra månader. I år tog vi tag i det och såg till att träffas under uppehållet och det var väldigt roligt att ha dem här. Därav bloggtystnaden.
UFO-bekämpningen då? Jo, jag har hittat en hel kasse med ofärdiga stickprojekt. Jag har färdigställt ett av dem, en Pippitröja och jobbar nu hårt på ett annat (en Central Park Hoodie). Jag har lovat mig själv att jag inte ska påbörja något nytt stickprojekt innan jag har avslutat två UFOn. Så här blev Pippitröjan, den var ganska rolig att sticka så det är inte helt omöjligt att det blir fler, fast i andra färger.

6 kommentarer:

Mrs. b sa...

Så fin tröja! Imponerande! Du är duktig på att sticka.

Jo sa...

Mrs B: Tack, vad glad jag blir för berömmet! :)

Lotten sa...

Underbar tröja! Jag önskar verkligen att jag kunde sticka....

yllet sa...

jättefin!! Snyggt med de där färgerna också.

Jo sa...

Lotten: Tack. Fast jag tror att du kan! Du får ha stickcafé med mig och Loppanlorum så kan du också snart! :)

Yllet: Tack! Jag gillar färgerna, men kommer säkert att ge mig på en klassisk också om jag känner mig själv rätt!

Therese sa...

Fiint! Vad duktig du är!
Önskar att jag haft intresse så jag hade lärt mig sticka och virka, det verkar komma väl till pass ibland.