söndag 4 mars 2012

Galenskaperna har börjat

Nu är det äntligen dags igen! Dags för nya sådder och nya växter. Det är även dags för nystart för de gamla växterna. Jag har min vana trogen sått en stor mängd dahlior och rudbeckior, men det ligger en hel del nytt i startgroparna också. Det kommer bland annat att bli en hel del grönsaker, jättevallmo och gullvivor.

Förra året belamrade jag hela lägenheten med små plantor och det lär inte bli färre i år med ett helt hus (och uthus, balkong mm) att tillgå...

Let the Madness begin!

6 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag hoppas jag blir lika huslig och pysslig som du när jag blir stor :-)

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Oj ett sådant drivhus hade jag som mindre och tyckte det var spännande se när det växte. Tycker det ännu i dag. Hoppas nu din sådd blir bra.....

Camilla, hus nr 8 sa...

Hihi.. Har också haft mina perioder.. Belamrat rum med miniväxthus... Orkar inte längre med dem projekten.. Får följa dig :) ser ju väldigt fint o proffsigt ut!

Fröken Fräken sa...

Kör du på med växtodlingen, så firar jag in en början på våren med att köra igång sprayningen. Yiiiiha!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Där är jag inte riktigt än....

Stina sa...

Åh! Jag skulle också vilja så något. Det är dock lite svårt då jag bor på internat och i göteborg och pandlar däremellan. Det verkar bara så himla mysigt att se något växa fram. Som liten hade jag mitt egna lilla växthus och odlade paprika och allt möjligt.

Jag funderar, i Göteborg har vi en fransk balkong, tyvärr på bottenplan. Men man borde kanske kunna hänga ut en bomlåda. Vet du vad som är bra att odla i blomlåda? Det skulle vara roligt med något man kunde äta tänker jag. Hm, men de får ju itne kräva för mycket omvårdnad då min pojkvän nog skulle glömma bort det under veckorna när jag är borta. Svårt det där, men du kanske har nått bra tips.
Kram, Stina