söndag 11 mars 2012

Sytt till smått

En väns yngsta sötnos har fyllt ett år och det firades denna helg med små presenter. Lillasyster fick en röd pyjamas med ugglor på och en liten mössa. Mössmodellen fick bli en med hakband så att hon inte kan dra av den och den gick hon omkring med inne hela tiden så det verkade som om den föll i god jord.
Storasyster fick en orange pyjamas med flodhästar på och även den verkade uppskattas.
Det var kul att sy små pyjamasar och jag hoppas att modellerna är bra, sånt är ju alltid svårt att veta när man syr upp ett nytt mönster.

5 kommentarer:

Nina sa...

Så fint! Flodhästarna är ju så himlans fina! Vilken storlek har du på dem? Har en kompis som frågat efter helpyjamas i storlek större än 86. Hon tycker det är svårt att hitta. Själv har jag inget större mönster, och än så länge känner jag mig inte så bra på att konstruera egna mönster så jag skulle våga mig på att sy en åt henne :)

Jo sa...

Nina: Den orangea är stl 92, dvs den största storleken för det mönstret (Ottobre). Större är nog svårt att hitta. Det får väl bli en OP som man tightar till. Jag har i alla fall tänkt göra så till en som vill ha hel pyjamas till sin son som är lite äldre än stl 92..

Martina sa...

Javisst du kan sy några till oss med ;)

NÄR SKA VI SES!? Lunch nästa vecka?

millandante sa...

Vad duktig du är!! Så fina!!!

Kram

Jo sa...

Martina: Visst kan jag det :) Lunchen var toppen, en till snart, tycker jag!

Millaandante: Tack, vad glad jag blir över berömmet!