måndag 19 mars 2012

Våååår!

Jag har inte gått under jorden, jag bara påtar i den. Det har varit väldigt mycket trädgårdspyssel, sy-pyssel och sådder det senaste, så jag har helt enkelt inte hunnit blogga.
Sådderna har redan tagit sig så pass att vissa av dem är redan i behov av omskolning. Igår skolade jag om de svarta stockrosorna och det bidde hela 21 st plantor. Eftersom dessa är endast en bråkdel av det jag har sått än så länge, kommer vi att ha överfulla rabatter i sommar! Härligt!

Och som sist på bollen såg vi idag Avatar. Oj, hur har vi kunnat missa den så länge?!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att rådjur tycker om stockrosor.

Jo sa...

Anonym: Jaså? De käkade inte upp de vi har haft i rucklet, men det kanske bara är ren och skär tur då?

Fröken Fräken sa...

Ja, med dina ambitiösa odlarplaner så blir jag inte förvånad om du måste ta tjänstledigt för att hinna med ta hand om plantorna. Finns det VAB borde det väl finnas VAP? :-)

Jo sa...

Frk Fräken: Precis så är det. Tyvärr verkar det inte vara godtagbart inom min del av konsultbranschen. Tråkmånsar, kan jag tycka! ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Du kommer bli min trädgårdsguru när jag ger mig på den bollen :)

Beas sa...

Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

Hoppas att du vill vara med igen.

Kram Bea

Beas sa...

Vad roligt att du hänger på!

Jag får också se hur mycket jag hinner med, vi har också trädgård att tänka på och sedan är vi på utlandssemester en del av månaden, men något/några småsaker lär det bli i alla fall! :-)

Jag skriver upp dig i länklängden!

Kram Bea

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Det är väl härligt när pysselkänslorna kommer nu på vårkanten? Själv skall jag se om jag kan röja och städa på balkongen och sen ta en kopp kaffe där....

Pysselpralinen sa...

Låter utmärkt att prioritera jordpåtning före bloggning tycker jag! Själv drog jag till Australien och Nya Zeeland och lämnade bloggen vind för våg. Den verkar dock ha klarat sig utmärkt och jag med får jag lov att säga. :)

Du frågade om projektet som jag syr av tvättlinan och du har helt rätt, jag zick-zackar runt och syr ihop den precis som man syr en korg (har visat något misslyckat försök till en sån korg tidigare). Det lilla projektet har dock avstannat lite så jag återkommer när det finns något vettigt att visa. :)