söndag 8 april 2012

Besviken

Jag och J har ju kört LCHF nu i nästan fyra veckor (imorgon är det fyra veckor). Med undantag för en våffelmiddag för ett par helger sedan har vi lyckats hålla oss från kolhydrater. J äter lite frukt och ibland även bröd och med anledning av det kör vi inte någon fett-stinn diet, utan äter helt enkelt mycket grönsaker och kött. Eller rättare sagt: vi plockar bort pastan/potatisen i våra vanliga rätter och äter extra grönsaker istället. Eftersom jag ändå gillar just köttet, grönsakerna och såsen bäst är det inga större problem för mig att hålla mig till "rätt" mat. Jag har till och med haft en av skrivbordslådorna på jobbet full av påskgodis som kollegan öste ner när jag nekade eftersom jag inte äter godis just nu. Den lådan har inte lockat mig över huvudtaget, det godiset har legat där i två veckor utan att läska mig.

J och jag bestämde dock att vi skulle äta godis en dag nu under påsken. Det sedvanliga påskägget kändes faktiskt lite tråkigt att hoppa över så igår var det dags för godis! Jag hade sett fram emot denna dag, mest för att det brukar ju vara så gott med smågodis och J hade köpt en massa på 4-Gott, en affär i Göteborg som har superbra lösgodis för att vi verkligen skulle äta gott godis när vi "fick".Döm om min förvåning när godiset inte var särskilt gott!? Jag har nog bara ätit tio-femton bitar på hela dagen! Väldigt märkligt. Däremot åt jag ett par nacho-chips till tacomiddagen när jag nu ändå hade förstört kolhydratstoppet och det var väl okej, men inte mer. Godiset får helt enkelt ligga kvar i sin burk och mogna.

Antiklimax kallas det visst.

5 kommentarer:

Clara sa...

Det är min dröm att det ska bli så! Men tyvärr tycker jag även efter en månad som sockerfri att godis är helt fantastiskt gott...

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Haha ja välkommen i klubben med de som upptäcker att det inte är gott med godis, eller annat slaskigt spis... efter man har bantat ett tag!
grattis till oss att vi upptäckt det, tror jag.
Kram

Emilia sa...

På sätt och vis ganska bra ändå att godis inte smakar så bra eller? Jag har varit förkyld hela påskhelgen och inte förrän idag har jag känt någon smak - så idag har blivit en riktig påskgodisätardag ;) Fin plåtburk, ser ut som en jag har!

Fröken Pyssel sa...

Vad duktiga ni är! Jag äter nästan så jämt, mest bara för att jag inte gillar pasta och potatis så mkt. Man kan säga att jag LCHF'ar fast lägger till godis :-o Det har alltså inte funkat så bra på mig ;-)

Jo sa...

Clara: Jo, visst är det bra att jag inte vill ha godis, men jag hade ju sett fram emot detta som ett barn på julafton! :)

Trädgårdsintresserad: Godis verkar inte locka längre, men glass verkar himla gott. Har dock inte testat, så det kanske inte heller smakar längre?

Emilia: Jo, det var ju bra på sätt och vis. Det är så jag får se det och sen får godiset lagras till bättre dagar i burken :)

Frk Pyssel: :) Ja, det är ju det där med det man äter även om man hoppar över pastan och potatisen... Vi fortsätter med lchf:andet så får vi se hur det känns i framtiden. Än så länge går det bra.