fredag 13 april 2012

I våra rabatter -Del 1

Nu börjar äntligen våren visa sig på riktigt här i trädgården. Det har poppat upp saker både här och där. Krokusarna är till och med överblommade -utan att rådjuren har käkat på dem!

Jag hoppas att vi har samma tur med tulpanerna som är på god väg upp, det vore himla trevligt att få se dem i blom och inte bara som knoppar!
Lungört har jag också hittat i en rabatt, det var Lotta på Solrum som lärde mig att den heter så. Jag höll på att rensa bort hela beståndet i höstas för bladen såg ju inte särskilt roliga ut. Resten av rabatten bestod av bergklint (fick jag lära mig idag), kärleksört och ogräs, så det kändes inte som någon direkt planerad rabatt. Tur att jag hejdade mig, för lungörten är ju riktigt söt!

4 kommentarer:

Mrs. b sa...

Så härligt med tulpaner! Och andra vårlökar. Vi har inte sett så mycket av rådjuren i år, inte nere i vår trädgård i alla fall - vet inte om det är en slump.
Men tulpaner har jag inte vågat mig på ännu, eller rättare sagt har jag väl ingen uppenbar plats att gräva ner dom i, ännu.

Nähäpp, nu får man väl passa på att gå ut medans det är ok väder - blev lite trädgårdssugen när jag bläddrat i ett gäng tidningar som legat på hög under vintern.


Tack för att du sa till om att det inte gick att kommentera - jag kollade lite på det, och nu fick jag det att fungera när jag ändrade rubriken och inläggssökvägen (det kanske inte funkar att ha rubriker som bara är en siffra...)

stina sa...

Åh, jag skulle också vilja ha en trädgård där jag kunde ha blommor och framför allt morötter, ärtor och potatis. Men det lär ju dröja ett tag innan jag får en ordentlig tomt. Kanske en kolonilott! :)

Jo, det finns tre utbildningar för att bli mönsterkonstruktör. En på högskolan i borås, en på yrkesskolai borås och en på tillskärarakademin i göteborg. Jag har sökt den där lilla kvällskursen också, men hoppas såklart på att komma in på yh. Hur tyckte du den kursen vr som du gick?

Garnmässan var endast för företag. Min klasskompis ska starta en garnbutik så jag fick äran att följa med som stöd. Det ver roligt, men förvirrande.

Husmorsskolan sa...

Lungörten är jättesöt!

Hälsningar från Maja

svartanova sa...

Så fin!
Kärleksört är ju en sån där blomma som jag legentligen är snabb med att rensa bort, men jag hejdade mig i tid och det är jag glad för , för den ger lite färg och glädje inär många andra har gett upp. ;)