lördag 14 april 2012

På gång!

Nu, mina vänner, har den börjat. Den nya eran i min trädgårdsgalenskap.
J har börjat gräva för växthusets fundament och har slitit hela dagen med att gräva bort grässvål, jord och stora stenar. Jorden har vi ju såklart nytta av sedan, den är hur fin som helst, gräset hamnar på komposten och efter att ha sett Lindas kompostlimpa vet jag vad stenarna ska användas till! Herrejösses, det är så mycket jag vill göra i denna trädgård att jag blir alldeles vimsig. Jag förvarnar er om att det kommer att tjötas en hel del om trägård framöver här på bloggen...(uppe till vänster på fotot ser ni för övrigt hur fint vitlöken jag satte i höstas har kommit upp. Vi får flytta lådan sen när växthuset är på plats, annars blir det inte så mycket sol för vitlöken)

8 kommentarer:

Clara sa...

Ja, mer trädgård! Jag ägnade hela gårdagen åt att städa i min mammas trädgård, i brist på en egen läser jag gärna om andras. Växthus låter helt underbart!

Linda V sa...

Så kul att kunna ge några idéer! Jag har lagt till mig som följare, ska bli kul att se vad det blir av det här! Lycka till! PS. Jag har svarat på dina frågor i min blogg!

Mrs. b sa...

Heja! Vi har också grävt...

Fröken Fräken sa...

Det är allt tur att du får ett helt hus till alla plantor. Ja, förutom en hel trädgård också.
Här ar det snöat nästan hela dagen och natten, så inte riktigt läge att börja vända jorden!

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Wow ett växthus skulle va kul. Min mamma hade storgillat att få ett sådant.

Pysselpralinen sa...

Heja, vilket projekt! Det blir ju spännande att se vad som kommer odlas i detta hus. Eftersom jag är utan trädgård får jag odla min sylusta istället, och kika på andras färgglada rabatter. :)

svartanova sa...

Å, så galet kul att följa!!!
Tur att du lär mig så mycket om aklejor. Jag räknar inte med att så mycket av min sådd ska blomma i höst, utan hoppas starkt på nästa år. :)

LINDA sa...

Så härligt med växthus. Och så underbart med bergknallar i trädgården. Det ser ut som om du har det i alla fall. Blir riktigt avis. Här är det plattaste platt, smidigt, men kuperat är underbart :)

Solsken
//Linda