torsdag 24 maj 2012

För att jag kan

Idag plockade jag in en bukett med liljekonvaljer från trädgården. Den första buketten, men absolut inte den sista. Vi har som jag har skrivit tidigare, en hel skog med liljekonvaljer i anslutning till tomten och eftersom jag verkligen älskar den doften tänker jag lyxa till det med buketter både här och där. Det är bokstavligt talat tusentals liljekonvaljer så ett par buketter hit eller dit kommer inte att spela någon större roll för blomsterprakten utomhus. Härligt!

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Bästa sortens lyx!
och inte är jag avis alls :-D

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Liljekonvaljer är väl väldigt fina blommor? När man gick i skolan denna tiden förr så stod alltid en buket konvaljer på frökens kateder. Det är ju vår över dessa blommor.

Miss Upsey Daisy sa...

Förstår att du gillar det. :)