fredag 18 maj 2012

Gräver vi inte här, så gräver vi där...

Vi fortsätter med grävningen, fast i lite mindre omfattning och utan grävmaskin. Idag har vi flyttat en rabatt i det underbara vädret. Det känns som finlir jämfört med alla stora grejer vi gör i hus-huset... Det blir ytterligare lite fiff, den fick inte riktigt den formen jag tycker att den ska ha. Eftersom jag har sått en massa rudbeckior finns det ett antal nya plantor att fylla på med hemma, så det får vi ta med ut nästa gång vi kommer till ön.

3 kommentarer:

LINDA sa...

Åh, så härligt med rudbeckior! En av mina favoritväxter. Vad är det för sorter du har satt? Mina favoriter är pink double delight och tomato soup.

Solsken
//Linda

Jo sa...

Linda: Jag är också helt såld på rudbeckior! Jag tror att de som dominerar denna rabatt är Cappucino, men det är också Green Eyes och en mixedblandning. I rabatten bredvid finns det Cherry Brandy. Pink double delight och Tomato soup låter spännande, projekt till nästa år kanske? :)

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Herlig å se sånn grävande iver! Ni får så fint över allt, vore nog konstigt annars... Det är svårt att få ting värre än de var innan liksom... (är min ärfarenhet, i mitt blygsamma påtande)
Rudbäckia är väldigt vackert i alla varianter. Jag vet att det ska vara flera av samma sort i trädgårdar och att de ska ha samma färgskala men det är ju svårt att låta bli när det finns så många fina att välja på.
KRAM