onsdag 9 maj 2012

I våra rabatter V

I veckan hittade vi ännu en snygging i rabatterna: En rugge med Kungsängsliljor. Små söta rackare! Det är onekligen spännande att utforska trädgården. Jag vet t ex att det ska finnas liljekonvalj någonstans, men jag har inte en aning om hur tidiga liljekonvaljblad ser ut, så det får bli ännu en överraskning. För att jag ska komma ihåg vad som finns i nya trädgården kommer jag nog tyvärr att fortsätta att föra någon slags "dagbok" här på bloggen. Hoppas att det inte är för tjatigt!

6 kommentarer:

annas alster sa...

Tjusigt! Tidiga liljekonvaljblad ser ut som ihoprullade pappersark liksom. Ähum, det var inte så lätt att beskriva. Först som gröna pinnar, sen som ihoprullade pappersark. Vi har aldrig fått uppleva några blommor tyvärr... :/

fröken blund slår dank sa...

så mycket fint ni har här och så sugen jag blir på att fixa i trädgården...vi har en gigantisk trädgård med oändliga möjligheter men den är fortfarande långt nere på priolistan tyvärr....

Jo sa...

Annas alster: Välkommen hit! :) Tack, då ska jag leta efter ihoprullade pappersark... :D

Frk Blund: Jo, man får ju prioritera det som känns viktigast för tillfället. Eller det man tycker är roligast... Egentligen ligger väl olika renoveringsdelar av huset före i priolistan, men just nu känner jag att jag faktiskt behöver trädgården för att orka med annat tråkigare. Som att jobba t ex ;)

yllet sa...

Verkligen inte tjatigt!! Fint! Jag vill också ha kungsängslilja! De är så ståtliga och gulliga på samma gång!

Lilla B sa...

Kungsängsliljorna är nästan osannolika. Rutiga blommor.Jättefina. Liljekonvaljerna hittar du lätt. De liknar gröna tunna hoprullade spjut.

Jo sa...

Yllet: Kungsängsliljor har länge stått på önskelistan. Så stiliga på något sätt. Och rätt vad det var så fanns de bara där!

Lilla B: Rutiga blommor. Hur snyggt som helst!
Liljekonvaljerna är upphittade, tack för beskrivningen! :)