måndag 18 juni 2012

Det är mycket nu...

Jag är inte den flitigaste bloggaren just nu. Jobbet går i 120 km/tim samtidigt som vi ska greja med trädgård, få hit försäkringsbolagets besiktningsman för att kika på vattenskadan och kirra ett midsommarfirande ute på ruckel-ön för tio vuxna och sex kids. 
Mellan detta försöker jag få tid att lukta på blommorna. Både bokstavligt och bildligt talat. Aklejorna har fullkomligt exploderat både vid hus-huset och ute i rucklet.Till vår stora glädje har de aklejor jag frösådde 2010 och 2011 börjat blomma. Och vilka blommor sen, min aklejasamling växer med stormsteg!

3 kommentarer:

fröken blund slår dank sa...

så vackert du har i din trädgård och jag tänker att jag som gläds åt två lupiner som börjat ta sig upp ur jorden och som jag väntat på dem... en trädgård tar tid det gör det sannerligen men den tiden är iallafall roligare än den där sabla tiden det tar att fixa en vattenskada. hoppas ni får en finfin midsommar under tiden! Varm kram!!
Och sen, blommor hit o dit vid upphittade saker...så himla fint. karma ja!!!

Mrs. b sa...

Mycket fint! Visst är det en del att göra såhärårs, vi har också mycket på jobbet. Men nu kan man börja räkna ner till semestern!

Liten tös sa...

Just det, jag som skulle fixa lite från min mörka akleja... det hade jag glömt. Men jag ska försöka komma ihåg det i år istället!