fredag 29 juni 2012

I våra rabatter VIIII

Det är oerhört körigt på jobbet nu innan semestern. Alla vill få sina byggprojekt avbockade innan industrisemestern börjar så det är lätt kaos hela tiden.
För att inte bli helt tokig försöker jag att varva ner så mycket som möjligt när jag kommer hem och det görs helst och bäst i trädgården. Om vädret tillåter, vill säga...
Vi har fyra stora ruggar med pioner i trädgården och jag har väl aldrig riktigt fattat det där vurmandet för pioner. Jag får dock erkänna att jag så sakteliga dras in i pionträsket. De doftar ljuvligt och är så stora och svulstiga, nästan vulgära. Och rosa. Jag dämpar dem lite genom att para ihop dem med kirskål. Oväntad kombo, men finfin, om ni frågar mig!

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Vackert!

Mrs. b sa...

Vackert! Pioner är så maffiga. Vi planterade det i år, och det kom en stackars pion som hann slå ut när vi var bortresta under midsommar och den hade nästan regnat bort.

svartanova sa...

Jag ääälskar pioner. Sån barndomsnostalgi för mig. De doftar så gott! jag har planterat i år, eventuellt o´kommer det en blomma, men så länge lånar jag ur mammas trädgård. ;)
Kram!