lördag 9 juni 2012

Karma betalar tillbaka

För fem år sedan la jag min plånbok på biltaket och körde glad i hågen iväg för att köpa en båt. Som ni fattar blev jag inte helt nöjd när jag insåg detta. Jag blev dock desto gladare när jag fick ett telefonsamtal från en som hittat plånboken och som dessutom mötte oss halvvägs för att lämna den till mig. För att tacka den ärliga kvinnan som lämnade tillbaka plånboken letade jag upp hennes adress och skickade en stor bukett blommor till henne.
I måndags fick jag själv en bukett blommor sänd till mig som tack för att jag hittade ett Visa-kort, ringde upp tjejen och mötte upp henne för att lämna det till henne.
Vad lär vi oss av det?
1) Den som gör gott, får gott. (tror jag att LoppanLorum sa häromdagen)
2) Det är bra med ovanligt namn, både när man har tappat något och när man har hittat något.

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Fantastiskt fin bukett - bra gjort med karman där!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tror på karma.

Louise sa...

Åh vad jag blir glad när jag läser sådant här!! Goda människor är nog det finaste som finns! /Louise

Tant Grön sa...

Jag blir också jätteglad att läsa detta. Det är så skönt att inse att man kan lita på de flesta människor gör gott ändå! :)