tisdag 28 augusti 2012

Efter alla år...

Vissa bloggar fastnar man för och följer under en lång tid så att det till slut känns som om man känner personen ifråga. Om man då, som i mitt fall med Em, dessutom får chansen att träffas på riktigt så måste man ju bara ta den. 
Jag hade nöjet att träffa Em igår och efter att vi hade möts upp på torget (ett under att hon kände igen mig, på fejjan har jag ett vääääldigt gammal kort där jag är blond och utklädd till ängel...) tog vi en väldigt trevlig, men alldeles för kort lunch tillsammans.

Utöver en trevlig lunch fick jag också tillfälle att ge Em den där katten hon ville att jag sy åt henne för att bra tag sedan. Två flugor i en smäll!

Det kändes lite som en Blind date när jag gick till lunchen, men på väg därifrån kändes det som om jag precis hade lunchat med en gammal god vän. Internet is the shit, helt enkelt!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Internet och bloggar is the shit. Det var så jag lärde känna och fick nöjet att träffa dig

Jo sa...

Johanna: Ja, och vår första fika var väl dessutom hemma hos Mrs E, om jag inte minns fel. Inte helt annan bloggares bostad inblandad! :)

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Ja det är alltid lite annorlunda att träffa en bloggare på riktigt. Jag har gjort det och det var verkligen kul.

Stina sa...

Nej gud vad det är jobbigt när de har gjort dåligt innan. Ju mer jag jobbade på i hallen ju mer fel upptäckte jag. På ett ställe har de inte bara skurit tapeten väldigt snett, de har också mitt i ögonhöjd gjort ett 90 graders jack typ en cm, och sen bara fortsatt rakt ner, fast snett givetvis. Men det är som du säger, man blir nöjd sen när det är klart!

emdu sa...

Åh ja det var så trevligt! Och som sagt, känns precis som att ha träffat en gammal vän. Förhoppningsvis får vi chansen igen någon gång. :)

Eila älskar katten! Hon sov med den under armen igår.