onsdag 12 september 2012

Röda rabatten II

Nu börjar det hända lite mer i röda rabatten. Den blir fylligare och frodigare för var dag som går och det är kul att ha lite som blommar även nu när sensommaren har tagit fart på allvar. Förra året fanns det inget som blommade efter juli, så det är stor skillnad. Jag fotar och fotar för att kunna se vilka kombinationer som funkar och vad som inte funkar. Det har tillkommit ett par köpe-blommor sedan sist, bland annat en alunrot som passade finfint ihop med dahliorna och de andra blommorna.

4 kommentarer:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Det ser så läckert ut i rabatten, och alunroten passade verkligen bra in bland dina vackra dalior och alla andra fina uttryck! Ricktigt läckert med vita gladiolusar.
Du ska känna dig riktigt nöjd med din fina blommande fägring.

Kram från Lena.

Beas sa...

Alunroten och dahliorna är ju som gjorda för varandra. Otroligt vackert.

Jag har alunrot i en fontänrabatt och "Brinnande kärlek". Det är verkligen en match made in heaven att blanda rött till de purpurlila bladen hos alunroten.

Ha en fin fredag.

KRam Bea

Jo sa...

Trädgårdsintresserad: Det var ett riktigt lyckoköp. Jag får nog faktiskt köpa fler eftersom jag hittade dem till väldigt bra pris. Visst blev det bra med de vita gladiolusarna? Det får helt klart bli större klungor av dem nästa år!

Beas: Det blev bättre än jag vågat hoppas på! Jag ville ju mest ha några låga snygga röda blad och så fick jag långa spröt på köpet!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Ja visst Skulle åsså skaffat fler de är ju så fina!